08 juni 2012


Hans van Breukelen wil niet meer te gast zijn in VI Oranje

Hans van Breukelen zal, zoals hij eerder overigens ook al eens liet weten, niet aanschuiven bij VI Oranje. Dat zei de oud-keeper vanmiddag op Radio 1. Twee jaar geleden was Van Breukelen wel te gast en dat leverde toen een venijnige discussie met Johan Derksen op. Van Breukelen sprak daarbij over de "poppensnor" van Derksen en ook Derksen zelf liet zich niet onbetuigd.

Aan DeJaap liet Van Breukelen weten opnieuw een uitnodiging te hebben gehad, maar die vriendelijk te hebben afgewezen. "Ik ga daar niet meer zitten", zo zei hij vandaag ook op Radio 1. "Het is hun programma, dus je bent figurant. Er wordt toch niet naar je geluisterd, want Derksen heeft per definitie al een mening over je. Dan heeft het geen nut. Ik vind dat Derksen grenzen ver overschrijdt en mensen te pas en te onpas gewoon kwetst."

Van Breukelen kijkt overigens wel naar de show. "Ik zap af en toe wel eens en dan hoop ik dat ik Gijp weer een leukere opmerking zie maken, maar wat Johan zegt... Gijp vind ik super. Daar geniet ik van. Ik vind die Genee ook een absolute topper. Die maakt in feite voor het grootste gedeelte het programma. Dat is de enige die echt hard werkt."

"Verder vind ik het een satirisch amusementsprogramma en zo moet je ernaar kijken", gaat hij verder. "Het beste is dat Johan zelf zegt: 'Ik neem mezelf niet serieus, laten de mensen mij ook niet serieus nemen'. Daar slaat hij volgens mij precies de spijker op de kop."

Beluister hieronder het gesprek met Hans van Breukelen op Radio 1:



14 opmerkingen:

Anoniem zei

Hij heeft groot gelijk. Iedereen zal natuurlijk weer voor Derksen opkomen, alsof hij altijd gelijk heeft. Maar dit gaat diep, Derksen heeft Van Breukelen altijd al achterbaks behandeld. Aan tafel kan Derksen altijd alles heel makkelijk wegwuiven en doen alsof het helemaal om niks gaat. Een slechte grap ertussen en hij wint het hele publiek voor zich.

Anoniem zei

Tja, we zullen je missen Hans. Of niet.

Anoniem zei

Hij heeft zeker gelijk. Ik zie VI en VI oranje ook als amusement. Daarom vind ik het leuk om er naar te kijken. Inhoudelijk ben ik het vaak niet met Derksen en Gijp eens. Maar dat maakt niet, want ik neem ze toch vaak niet serieus. Je moet het met een korreltje zout nemen. Daarom is het voor mij een leuk programma en erger ik me (bijna)nooit aan hen.

Anoniem zei

Maar Derksen geeft toch al aan dat je het niet te serieus moet nemen.

Anoniem zei

Kin derachtig van Hans!. Hans die een penaltie met z'n kin kon stoppen.

Anoniem zei

Flauw van Hans om niet aan te schuiven, misschien moet RTL hem wat meer geld aanbieden om daar te gaan zitten.

Henk zei

Ik kan het me goed voorstellen dat hij daar geen zin meer in heeft, er wordt met weinig respect gesproken over hem (of dat terecht of niet is, is geheel terzijde) dus dan zit hij zich slechts anderhalf uur lang te verdedigen tegen opiniemakers. Dat is een beetje ongemakkelijke televisie, zoals bij het vorige WK. Goede keuze dus!

Anoniem zei

Genee een topper? Pleur toch op Hansie natte dweil die je bent.

Anoniem zei

haha genee een topper? dat is het enige waar ik het niet mee eens ben. Genee is een ophitser en geeft vaak van die vieze voorzetjes, waar derikse erop ingaat.

Anoniem zei

Meeste mensen vergeten dat Derksen en Gijp gewoon gaan zitten maar Genee moet het geheel presenteren en allerlei informatie vergaren (met anderen uiteraard) om het programma invulling te geven. Derksen vind Genee zelf ook de beste zei die...

Anoniem zei

Hoe goed Wilfred is heeft het tijdperk Barbara Barend wel aangetoond.

Anoniem zei

Genee moet alles volgen, goed op de hoogte zijn en het tempo erin houden. Hij heeft natuurlijk geregeld de neiging om grappen te maken en het gesprek richting confrontaties en schijtlollige onderwerpen te sturen, maar afgezien van zo nu en dan wat overkill vind ik dat hij het super doet.

Wat Hans hier allemaal zegt vind ik onzin. Als je die interessante discussie van toen goed beluistert, zie je dat hij zelf begon met op de man spelen en ordinair een oude rekening kwam vereffenen en ook nog over iets waar je over van mening kan verschillen. Het leukste vind ik nog dat hij nu zelf die woorden over jezelf serieus nemen aanhaalt, want als er iemand is die zichzelf te serieus neemt, is hij het wel (bij die discussie bijvoorbeeld). In dat geval kun je bij dit programma beter niet gaan zitten.

Anoniem zei

Van Breukelen heeft natuurlijk groot gelijk. Alleen had hij Van der Gijp en Genee ook wel een douw mogen geven. Dat hele programma is een en al satire. Met voetbal heeft het niks te maken.

Anoniem zei

Genee is de beste sportpresentator van Nederland.

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link