07 februari 2012


Wilfred Genee: ik reageer verstandiger dan Johan Derksen

Wilfred Genee en Johan Derksen willen in Voetbal International met enige regelmaat nog weleens met elkaar botsen. In een interview in Grazia zegt Genee dat hij vindt dat Derksen zich daarbij vaak laat kennen.

"We zijn allebei ongelooflijke mannetjes en vinden het moeilijk om ons ongelijk toe te geven", aldus Genee. "Gelukkig ben ik vaak nog de verstandigste van de twee. Als Johan voelt dat hij het op inhoud verliest, trekt hij het in het persoonlijke om te scoren voor de camera."

"Ik weet hoe ik Johan boos kan krijgen, maar ook hoe ik hem leuke verhalen kan laten vertellen", vervolgt de presentator. De wisselwerking tussen de twee leverde Voetbal International vorig jaar een Gouden Televizier Ring op.


11 opmerkingen:

Anoniem zei

ben het er volledig mee eens. Af en toe kan Derksen het niet hebben dat hij ongelijk heeft. Je kan ook een keer zeggen dat je elkaar gelijk moet geven...

Anoniem zei

Derksen wordt wel vervelender inderdaad, die populariteit heeft hem niet goed gedaan.
Toen hij door 90% van de bevolking werd gehaat kwam hij eerlijker en minder arrogant over.

Anoniem zei

Klopt wel een beetje wat Wilfred zegt. Johan gaat gewoon op de man spelen als hij het inhoudelijk niet kan winnen, maar blijft ook gewoon een leuke persoonlijkheid net als Wilfred en René!

Anoniem zei

Wat heb ik afgelopen maandag, zitten ergeren aan Mr.Derksen. Wanneer Hans Kraay zijn mond open doet, zit Mr. Derksen hem meteen af te snauwen. Arrogante kwal dat ie is! Zulke afleveringen wil ik niet langer meer zien, laat iedereen zijn mening hebben en geven over voetbal en behandel mensen met fatsoen!

Richard zei

--^

+ het feit dat wat hans over voetbal zegt 80% van de tijd redelijk verstandig is. En hij zit toch bij een voetbalprogramma? Nou laat hem dan lekker een briefje met de opstellingen in zijn zak hebben. Geef die man desnoods een wipe board dat is Hansie Hansie helemaal niet meer te houden. Maar hebben wij wel een leuke uitzending. Ze mogen best wel wat dieper op het voetbal ingaan. Laatste tijd gaat het vooral om de lach en even score en hup naar huis.

Anoniem zei

Derksen heeft zijn tijd gehad.
Ik begrijp werkelijk niet waarom hans Kraaij jr. nog aanschuift als je zo wordt gekleineerd/geschoffeerd door Derksen.

Anoniem zei

Hans Kraay had gewoon gelijk. Hij bleef rustig en had goede argumenten. Derksen kon alleen maar reageren door hem uit te maken voor pedant. Maar de enige pedante gast aan die tafel is Derksen zelf. Die man moet eens stevig tegengas krijgen. Helaas durft niemand dat te doen. Behalve Kraay en Genee zo nu en dan schuiven er allemaal ja-knikkers aan die tafel. Ik ga eens een tijdje niet meer kijken.

Eric, Eindhoven zei

Onderstaand stukje had ik eerder op een oud artikel geschreven, ik zal 't hieronder ook zetten want dit is iig actueel.

Ik ben "blij" te lezen dat ik niet de enige kritische volger ben van het programma.Het word gewoon minder, het word een trucje...Vanaf de eerste minuut zit Wilfred te zuigen om Hans opgefokt te krijgen.Echt, ik begrijp niet waarom een vakman (Genee kan zonder autocue, praat makkelijk, kent veel feiten) dit pedante, kwallerige gedrag nodig heeft.Ik zie ook wel dat ie veel in z'n mars heeft maar dit lijkt wel een karakter-kronkel.Alsof ie denkt dat ruzie aan tafel leuk is voor de kijker.Nou, dit soort geforceerde provocaties zijn NIET leuk, sterker nog: het is tenenkrommend.En Johan doet er maar wat graag aan mee.

Die Kraaij jr. kan niks meer zeggen en als hij pech heeft word zijn vader er ongenuanceerd bij betrokken.En ga niet zeggen dat hij zelf altijd over Kraaij senior begint want dat is niet zo.Check oude afleveringen maar.

Ik volg Johan sinds Sport aan Tafel, de allereerste keer dat ie op tv was, en ik was toch altijd pro-Johan.Authentiek, mening geven, niet slijmen maar het is wat Renzo schrijft: de man lijkt een ander persoon te zijn geworden.En dat kan natuurlijk maar er zitten kanten aan..
Met Johnney naar de US, naar Spuiten en Slikken, Koffietijd, Carlo en Irene, voor 50.000 euro ervoor zorgen dat kijkers denken "daar heb je 'm weer met die k*treclame".
Ik had het ook gedaan maar ik heb dan niet het salaris van Derksen: hoofdredacteur grootste voetbaltijdschrift NL, minimaal 2 x per week live op tv..Wat zal dat verdienen?? Genoeg? Nee, tuurlijk niet: graaien net als de voetballers.

Johan verandert, ander voorbeeld? Ok, toen "Sport aan Tafel" geen Sport aan Tafel meer mocht heten van John de Mol zei Johan dat hij nooit met die man iets te maken wilde hebben.Nu kruipt hij hem gewoon in z'n kont (pownews: John is een vakman, we zitten helemaal op 1 lijn).

Tuurlijk kun je van mening veranderen maar dat gedweep met de Mol zeg...als de Mol bij VI aanschuift vind ik het totaal geen meerwaarde hebben.Hij zal wat van Ajax weten, that's it.

Nog iets wat onbehoorlijk is: opmerkingen maken over mensen die in het verleden een bijdrage aan het programma hadden; over die direkteur van Graydon zeggen: "die kon alleen maar open deuren intrappen..".
Tuurlijk was het niet goed imo, maar on air zoiets zeggen? Pfff...

Dan de opmerkingen over Studio Voetbal.De sneren richting Arno Vermeulen: in eerste instantie kon ik er nog wel om lachen.Als ik er nu aan denk vind ik het onwaardig om voortdurend met de concurrent/collega's bezig te zijn.

En met 2 maten meten: Waterreus deugt niet want die maakt een (idd) domme opmerking over Ajax opdoeken en is niet objectief ed..Nee, Johan Boskamp is lekker objectief! Ik vind Boskamp erg grappig, niks mis mee, maar ga niet zeggen dat hij iets met Ajax heeft..Hij is Feyenoorder, dat kan, maar lul dan niet over Waterreus's voorkeur.

En dan de stokpaardjes zeg: de vrouw van Martin van Geel deugt niet..Ja, we weten het wel..Wat me belangrijker lijkt is dat van Geel het geweldig doet.Overiges had Johan een opmerking over wat hij van Martin van Geel vond.Geen onderbouwing, geen goede reden, hij wilde slechts kwijt dat hij het een "paardenlul" vind.

Ik vond VI Oranje 1 van de leukste programma's die er op tv geweest zijn, zeker met de WK's/EK's (leuker dan Villa BvD destijds) maar sindsdien is de tafel verworden tot een wedstrijdjë: "kijk mij eens leuk doen".

En Hans -als je dit leest- kap ermee jongen; er valt geen eer te behalen.Volg je vaders advies..Als kijker zie je dat je je niet op je gemak voelt.Hoe pijnlijk is het om jou stiller te zien worden en Genee te zien zuigen "gaat het nog wel Hans?"

Iedereen die op tv komt is ijdel dus de heren zullen deze site ook volgen.Hoop dat ze er iets van opsteken.

Zo, had een kwartiertje vrij: goed besteed dacht ik zo.Ik ben het iig kwijt :)

Anoniem zei

Die Johan Derksen heeft dan wel een grote bek over alles en iedereen maar hij zou eens in de spiegel moeten kijken. Uit bovenstaande reacties is duidelijk dat de mensen hem steeds minder pruimen met zijn hypocriete gedrag. Compliment voor Hans Kraay die zich niet liet provoceren. Grote klasse!

Anoniem zei

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties:

- Genee: goede presentator (is ad rem, verbaal sterk, enthousiast, intelligent, heeft feitenkennis en houdt gesprek op gang), maar de standaardpogingen tot provocatie of ontlokken van uitspraken zijn niet nodig.

- Derksen: is inderdaad arrogant geworden en maakt zich zelf het meest schuldig aan de zaken waarvan hij anderen standaard beschuldigt. Desondanks nog steeds geschikt voor een praatprogramma.

- Kraaij jr.: moet inderdaad zijn optredens in VI maar gaan heroverwegen. Natuurlijk draagt hij er zelf ook aan bij dat hij belachelijk wordt gemaakt, maar kom op zeg...weten jullie nog dat Derksen Genee verweet dat hij zich onvoldoende bewust was van zijn rol als gastheer tijdens de comeback van Van Hanegem destijds? Nou, Johan, wees dan zelf ook een waardig gastheer ten aanzien van Kraaij jr.

- Van der Gijp: wat mij betreft nog steeds geweldig.

Anoniem zei

derksen stomme arrogante lul altijd kritiek op anderen en als iets over hem gezegd word dan is meneer boso ik haat die mensen dat ze hem ontslaan met zijn rotsalaris!!!!!!

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link