VI Oranje is tijdens het EK Voetbal 2012 iedere dag tussen 22:30 en 00:00 uur te zien op RTL4. De best bekeken uitzending tot nu toe is die van donderdag 28 juni 2012 met 1.228.000 kijkers. Gemiddeld trekt VI Oranje 1.043.962 kijkers per keer.
Het programma Studio Sportzomer van de NOS, dat van 23:00 tot 00:00 uur werd uitgezonden op Nederland 1, trok gisteren 493.000 belangstellenden (marktaandeel: 11,5 procent). Gemiddeld trekt dat programma 1.045.962 kijkers per uitzending.
Klik hier voor een overzicht van eerdere kijkcijfers of bekijk hier alle uitzendingen van, fragmenten uit en het laatste nieuws over VI Oranje.
17 opmerkingen:
14-12 nu volgens mij?
Ook qua totaalgemiddelde bijna er voorbij:
- "Gemiddeld trekt VI Oranje 1.043.962 kijkers per keer."
- "Gemiddeld trekt Studio Sportzomer 1.045.962 kijkers per uitzending."
Klopt, het staat nu inderdaad 14-12.
Qua gemiddelde zullen ze er vanavond wel overheen gaan en zondag weer op achterstand gezet worden. Toch een hele mooie prestatie van VI Oranje!
Het hoge gemiddelde van sportzomer komt alleen door de nabeschouwingen van de wedsrijden van NL. Dat kan je eigenlijk geen studio sportzomer noemen, is totaal een ander concept
Niet eens het half miljoen voor Sportzomer, wordt bijna meelijwekkend...
HAahahaha, maar ze kunnen niet meer winnen hoogstens gelijk spelen, omdat er nog maar 2 dagen zijn :D
Maar vanavond gaan we winnen en wordt het 15-12 en kunnen ze er niet meer overheen :D
geweldig hoor!! heb ook al zin in tour de jour:D
Vraag me af hoe de stand is wat betreft marktaandeel, aangezien dat belangrijker wordt gevonden door de "experts". Iemand? Kan me herinneren dat VI in het begin meer kijkers had maar een lager aandeel.
Conclusies:
1 Als Nederland speelt is VI Oranje kansloos.
2 Als er niet gespeeld wordt dan is Studio Sportzomer kansloos.
3 Als er gespeeld wordt dan zijn VI Oranje en Studio Sportzomer aan elkaar gewaagd.
@Henk: Dat is op dit moment 22,16% (VI Oranje) vs. 22,35% (Studio Sportzomer). Dat is overigens wel het 'TOT 6+'-marktaandeel en ik geloof dat tv-mensen vooral het '20-49'-marktaandeel belangrijk vinden (meest interessante doelgroep voor de adverteerders). Daar heb ik geen gegevens over.
@ Henk
Waarom wordt dit belangrijker gevonden? Het geeft aan dat een groter percentage van het aantal beschikbare kijkers naar de NOS keek, maar het draait adverteerders toch vooral om de hoeveelheid kijkers? (en natuurlijke de kijkerssamenstelling)
Voorbeeld: als RTL Nieuws een marktaandeel van 75% heeft om 6:00 's morgens zijn het misschien 400k kijkers. DWDD met een marktaandeel van 20% heeft 1,3 miljoen kijkers. Het lijkt me dat DWDD dus meer geld in het laatje brengt. Of mis ik iets?
Weg met Sjek!
Ik hou al tijden de stand ij, is al gelijk. Maar verwacht dat VIOranje vanavond wint, dus wie is er nu kansloos? VIOranje komt dan met nog 2x EK dagen te gaan op 15-12, na 27 dagen, dus de nekslag voor de nos en jantje de Jong.
Na finale zullen enkele te lui zijn te zappen, hier kijken we allen VIOranje, heb ook als favo 13 juli, de Krantjes met : DE Vlagggen halfstok in de PC. ABSOLUTE TOPPER. Door deze 4 min. heb ik al menig luilak die op ned 1 bleef hangen naar RTL4 gekregen.Dan kan jhet of 16-12 of 15-13 worden, vanavond is voor VII. echt wel, heerlijke Koek van Boskamp aan beurse linkerkant v Gijpie.Top ineen gezet, over 2 jaar zit ik als eerste voor jullie uitzending klaar, echt wel.
Gr uit Rotjeknor, ik ga er hier vandoor ;-)
Vandaag komt studio sportzomer wel rond dezelfde tijd als vi, al verwacht ik niet dat het veel zal uitmaken. schatting 500k voor studio sportzomer 1mil voor VI
Jongens wat boeit de stand? Het is geen wedstrijd. Trouwens wie neemt vanavond de penalty's
Ik hoop dat Boskamp ze neemt Hahahaha! hij rolt er zo achteran
@ 30-06-12 14:37
Nee, het klopt ongetwijfeld dat reclames op een "prime time" tijdstip meer opleveren, ook als het marktaandeel minder is dan wat eerder op de dag. Er staat deze week in VI een soort van uitleg, bij het onderdeel "Voetbal & Media".
Even over de specifieke "wedstrijd" van VI Oranje versus Studio Sportzomer: aangezien ze op redelijk vergelijkbare tijden uitgezonden worden en dezelfde doelgroep willen aantrekken, is het marktaandeel wel degelijk relevant in de vergelijking. Meer dan de absolute cijfers ook, zou ik zeggen. Hopelijk wint VI in allebei, al zeggen ze er zelf niets om te geven - maar de NOS zal het ongetwijfeld als excuus aanvoeren indien mogelijk.
@SigaarSnor: Bedankt voor de info!
Een reactie posten
Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link