16 november 2011


Wilfred Genee: Johan Derksen had meer geld moeten krijgen voor reclame Nederlandse Energie Maatschappij

Wilfred Genee vindt dat Johan Derksen meer geld had moeten krijgen voor de reclame van de Nederlandse Energie Maatschappij waarin hij sinds kort figureert. Dat zegt Genee in de Nieuwe Revu van deze week (#46). Het blad vroeg aan hem, Hans Kraay Jr., Bert van der Veer, Jack van Gelder, Harald Swinkels (directeur NL Energie), David Brinks (reclame-expert) en ondergetekende (SigaarSnor) naar hun mening over de reclame.

Genee: "Ik zou deze reclame zelf niet hebben gedaan. Het past niet echt bij ons programma. Aan de andere kant verloochent Johan zichzelf niet; hij zegt eerlijk dat geld zijn enige motivatie is. Ik vind dat hij er wel meer voor had moeten krijgen. Hoeveel dat is, zeg ik niet, maar Johan is natuurlijk onbetaalbaar, haha."

Harald Swinkels, directeur van de Nederlandse Energie Maatschappij, wil niet zeggen welk bedrag Derksen voor de reclame op zijn rekening heeft mogen bijschrijven. "Maar het is sowieso minder dan de drie ton van Natasja Froger", laat hij weten. Op VI Radio vertelde Derksen vandaag zelf dat het bedrag "niet in de orde van grootte van tonnen" ligt.

Dat Derksen in de media heeft aangegeven de commercial alleen voor het geld te doen, vindt Harald Swinkels overigens niet erg. "Dat past bij hem", aldus de eigenaar van NL Energie.


9 opmerkingen:

Anoniem zei

En jouw reactie was?

Anoniem zei

inderdaad, dat wil ik ook weten

B. zei

Ik las het vanmiddag al inderdaad. Grappig dat ze jou ook om je mening hebben gevraagd! Ik heb het stukje even overgetypt zodat anderen het ook kunnen lezen:

'Ik ben niet positief over de reclame. De vorige met KPN en die schilders had humor, dat kan ik bij deze spot niet ontdekken. Daarbij vind ik het ook jammer dat het een commercial is voor een dubieus bedrijf als de Nederlandse Energie Maatschappij. Ik krijg een beetje een DSB-gevoel. Desondanks blijf ik wel fan. Dit waait wel weer over.'

mooi! zei

Mooi SigaarSnor weer in de media gevraagd. Ze beginnen de site steeds serieuzer te nemen.

Jacob zei

Volgens Evert Santegoeds zou Derksen slechts 50k voor de reclame gekregen hebben.

Anoniem zei

Waarom krijgt hij 50k en Natasja -moraalridder- Froger 300k?

François Bavarois zei

Godverdomme 50k voor een man van zijn statuur. Voor dat geld had ik het zelfs niet gedaan en dat is voor mij een jaarsalaris.

Op Johan is écht geen pijl te trekken.

Anoniem zei

Mocht het 50,000 zijn vind ik het nog steeds een bijzonder leuke vergoeding voor een filmpje van nog geen 30 seconden.

Anoniem zei

ik lees jack van gelder en bertje van de veer en ik denk 'gadverdamme' en toen zie ik sigaarsnor en ik denk 'heel goed'

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link