15 augustus 2010


Wilfred Genee over mislukken Talpa-avontuur (RTL Boulevard)

Afgelopen vrijdag was het vijf jaar geleden dat Talpa het daglicht zag. Wilfred Genee was één van de gezichten van de televisiezender; hij presenteerde er het voetbal en daarnaast was hij de baas van de sportafdeling. In RTL Boulevard blikte hij samen met andere ex-Talpa-presentatoren terug.

De overstap van Genee van RTL naar Talpa lag gevoelig. Vlak daarvoor had hij namelijk bij RTL al een zogenaamde intentieverklaring getekend. Afgelopen april kregen Johan Derksen en Wilfred Genee hier in Voetbal International nog grote ruzie over. Derksen beweerde dat Genee voor het geld naar Talpa was gegaan, terwijl dat volgens Genee niet dé reden was.

"Voor mij was het een droom die uitkwam", aldus Genee. "Ik heb vanaf m'n twaalde geroepen dat ik ooit 'zondagavond zeven uur' wilde presenteren en ik hoopte ook ooit nog een keer Hoofd Sport te worden. Ik kreeg van John de Mol de aanbieding om zowel 'zondagavond zeven uur' te presenteren als hoofd van de sportafdeling te worden. Voor mij was het daardoor heel aantrekkelijk."

"Als Talpa mij hetzelfde bedrag als ik bij RTL verdiende had geboden, was ik ook naar Talpa gegaan. Misschien dat ik het ook nog wel voor minder geld had gedaan. Het geld was op zich mooi hoor, dat dat er bij zat, maar het was met name die droom die uitkwam."

Genee erkent dat het niet handig was dat hij al een intentieverklaring bij RTL had getekend en vervolgens toch nog vertrok. "Daar baalde ik enorm van. Dat was gewoon klote. Kijk: het is gewoon heel stom dat je met een intentieverklaring champagne gaat staan drinken. Je moet champagne drinken als je een contract hebt getekend."

Genee vindt het jammer dat Talpa mislukt is: "Er was heel snel een perceptie, misschien wel door het bombastische neerzetten van die zender, waardoor er een soort antipathie ontstond. (...) Als het nu nog had bestaan, was het de grootste zender van Nederland geweest. Daar ben ik echt van overtuigd."

Spijt van zijn Talpa-tijd heeft Genee zeker niet. "Ik heb er echt alleen maar goede herinneringen aan."

Bekijk hier het item in RTL Boulevard.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link