26 maart 2018


Doelman Colin Doyle speelt twee duels in 24 uur

Colin Doyle had haast, heel veel haast in het afgelopen weekeinde. De 32-jarige doelman speelde vrijdagavond met Ierland in en tegen Turkije (1-0 verlies) en verdedigde nog geen 24 uur later het doel van zijn club Bradford City in de gewonnen thuiswedstrijd tegen Gillingham (1-0) in League One.

,,In de slotfase van mijn tweede wedstrijd had ik totaal geen energie meer. Ik kon geen bal meer trappen'', liet hij met een glimlach weten.

Doyle speelde tegen Turkije pas zijn tweede interland, ruim tien jaar na zijn debuut in de nationale ploeg. ,,Ik heb na die wedstrijd in Turkije in het hotel nog snel wat gegeten. Wat bacon, worstjes, eieren en bloedworst. Dat viel goed. Dat bleek prima brandstof voor mij.''

Doyle landde zaterdagochtend rond de klok van 5 uur op Dublin. Een paar uur later vloog hij door naar Leeds Bradford. Eenmaal thuis kon Doyle nog een paar uur slapen voordat hij opnieuw zijn keeperskleding aantrok. ,,Dankzij de adrenaline in mijn lijf heb ik het waarschijnlijk gered. We hebben toch maar mooi drie punten gepakt en de nul gehouden.''


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link