26 september 2017


Jan Slagter: ''RTL zou Johan Derksen direct moeten ontslaan!'' (De Ochtend - Mediaforum)

Audiofragment uit 'De Ochtend - Mediaforum' (Radio 1). Omroep Max zenderbaas Jan Slagter heeft geen goed woord over betreft de kritiek die Johan Derksen heeft op zijn werkgever RTL. ''Ze zouden Johan Derksen per direct moeten ontslaan'', aldus Jan Slagter

Derksen spuwde vrijdagavond zijn gal over de RTL-programmering. Die noemde hij ‘gewoon slecht’. Erland Galjaard is volgens de besnorde voetbalcriticus "kinderachtig" en Humberto Tan vindt hij "gemaakt". Derksen reageerde met zijn kritiek op een televisierecensie van Algemeen Dagblad-columnist Angela de Jong. Ook zij was niet te spreken over het niveau van verschillende RTL-programma’s.

'Afgeschoten in eigen clubhuis'
De uitspraken van Derksen waren voor MAX-directeur Jan Slagter reden om zich flink op te winden. ''Ik vind dat wat Derksen doet echt niet kan", zei hij vandaag in De Ochtend. "Dat een presentator van RTL daar zijn eigen zender aan het afkraken is, Humberto Tan aan het bashen is. Ik vind dat niet kunnen. Zoals Paul de Leeuw ooit zei: ik word afgeschoten in mijn eigen clubhuis. Dat is hier gebeurd. Deze man zou bij mij niet meer aan de bak komen.'' Slagter vindt dat Derksen zijn kritiek intern had moeten uiten, in plaats van op tv.

Crisis bij RTL
Derksens uitspraken komen op een moment dat RTL onder vuur ligt. Ook Slagter is kritisch op de zender, al relativeert hij de diepte van de crisis. ''Het gaat allemaal niet meer zo goed, maar tegelijkertijd zijn er 1,8 miljoen kijkers voor Miljoenenjacht en Dance Dance Dance. Er zijn een paar programma’s die het nu wat minder doen. Dat is ons bij de publieke omroep ook wel eens overkomen. Nu gaat het dan hartstikke goed, maar laten we alsjeblieft ophouden met het afkraken van mensen. Ik vind dat Johan Derksen zich in deze belachelijk heeft gemaakt.''

Makkelijke kritiek
Volgens Slagter raken de uitspraken van Derksen kant nog wal: ''Het is gezocht, het is stemmingmakerij en daar is hij heel goed in. Hij heeft zijn schaapjes op het droge en heeft, geloof ik, inmiddels zijn derde huis gekocht van het geld van RTL. Als ik RTL zou zijn zou ik er korte metten mee maken.''



Lees ook het andere voetbalnieuws van vandaag terug op SigaarSnor!
- ''RTL zet kritische Derksen en Van der Gijp niet op hun YouTube kanaal''
- René van der Gijp: ''We maken er nog zeven leuke maanden van''
- Spelersvrouwen op Instagram: Meg Lilley (Dominic Calvert-Lewin)



Lees ook het andere voetbalnieuws van gisteren terug op SigaarSnor!
- Hoe gaat het nu met... Giorgi Gakhokidze
- Spelersvrouwen op Instagram: Lori Harvey (Memphis Depay)
- Bondscoach Zuid-Korea: ''Guus Hiddink is welkom als adviseur''
- Vincent Janssen: ''Fenerbahçe is voor mij een soort van verlossing''
- Uitzending Studio Voetbal van 24-09-2017 trekt 666.000 kijkers


1 opmerking:

Han CNX zei

Wat een miezerig mannetje, die Slagter.

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link