30 september 2017


Directie RTL7: ''Derksen en Genee zijn grote klootzakken''

De mail die Johan Derksen eerder deze week kreeg vanuit RTL met, zoals hij stelde ‘schandelijke’ inhoud, komt van de directie van de zender. Dat vertelde Voetbal Inside-presentator Wilfred Genee gisteren op Veronica Radio.

Genee, de presentator van Voetbal Inside waar analyticus Johan Derksen vorige week felle kritiek uitte op RTL en collega’s Humberto Tan en Ronald Molendijk, werd op de zender gefeliciteerd met zijn nominatie voor de Zilveren Televizier Ring.

Genee, de presentator van Voetbal Inside waar analyticus Johan Derksen vorige week felle kritiek uitte op RTL en collega’s Humberto Tan en Ronald Molendijk, werd op de zender gefeliciteerd met zijn nominatie voor de Zilveren Televizier Ring.

Op de vraag of er ook felicitaties kwamen van de directie, zei Genee: ,,Wel van mijn collega’s, die heel blij waren. Ik heb niets gehoord van de directie, maar daar kijk ik niet helemaal van op na het mailtje van onze directeur vorige week midden in de nacht, dus in dat opzicht is dat ook niet heel verrassend.”

Het zou gaan om RTL7-directeur Marco Louwerens. Dat bevestigen bronnen aan deze site. Derksen wilde zijn naam maandagavond niet noemen. ,,Ik heb van een niet nader te noemen medewerker van RTL, ik hoop in een dronken bui, een e-mail gekregen die ik zo schandelijk vond dat ik hem niet eens kon laten lekken naar de media”, bekende Derksen in de uitzending. ,,Die man zou dan de rest van zijn leven geen leven meer gehad hebben. Dat vond ik heel onbeschaafd. Voor de rest heeft RTL niets laten horen.”

Eerder zei Derksen tegenover het AD de mail 'niet te willen delen, omdat die persoon dan nooit meer over straat kan’. ,,Die mail rook naar whiskey en ging echt véél te ver. ‘Grote klootzakken’ en dat soort teksten. Vooral Wilfred kreeg een veeg uit de pan. Hij kreeg van alles de schuld. Dat is niet eerlijk, omdat ík die woorden heb uitgesproken. Ik heb sowieso medelijden met Wilfred, want áls dit stopt…hij moet nog 10 jaar. En omdat hij zich nog wel eens kritisch uitlaat, zullen de aanbiedingen niet binnenstromen.’’

Genee over de inhoud van mail: ,,Laat ik het erop houden dat als ik dat als werknemer zou roepen, dat ik dan op staande voet ontslagen zou worden. En dat het niet heel inspirerend is om dit werk zo te doen”. Hoe lang dit nog goed gaat? ,,Weet ik niet.”

Marco Louwerens was niet bereikbaar voor commentaar. Volgens RTL Boulevard heeft RTL gisteren en vandaag gesprekken gevoerd met de betrokkenen rond de rel. Die zouden 'goed' zijn verlopen.

Bron: Algemeen Dagblad



Lees ook het andere voetbalnieuws van vandaag terug op SigaarSnor!
- Spelersvrouwen op Instagram: Theresa Kofoed (Nicolai Jorgensen)
- Uitzending Voetbal Inside van 29-09-2017 trekt 488.000 kijkers



Lees ook het andere voetbalnieuws van gisteren terug op SigaarSnor!
- Column: ''De kritiek van Johan Derksen op RTL is volkomen terecht!''
- Hoe gaat het nu met... Abel Xavier
- 29 september 2017: Officiële releasedag van FIFA 18
- Argentijnse krant: ''Sergio Agüero betrokken bij auto-ongeluk in Nederland''
- ''Oldham Athletic dicht bij een akkoord met Clarence Seedorf''



1 opmerking:

Anoniem zei

Dat zijn ze ook....

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link