02 september 2011


René van der Gijp staakt voorlopig werkzaamheden Voetbal International

René van der Gijp heeft besloten zijn werkzaamheden voor het programma Voetbal International bij RTL 7 (en Evers Staat Op op Radio 538) voorlopig op te schorten. Dat heeft zijn management SportPromotion vandaag bekendgemaakt.

"René heeft de afgelopen tijd teveel hooi op zijn vork genomen en is oververmoeid", zo meldt zaakwaarnemer Esther Goergen. "Als je zo hard werkt als hij, loop je jezelf wel eens voorbij. Dan is rust de beste remedie. Wij hopen, net als hijzelf, dat hij over enige tijd zijn werkzaamheden weer op kan pakken met het enthousiasme dat we zo goed van hem kennen."

De afgelopen twee uitzendingen van Voetbal International was René van der Gijp al niet te zien. Hij werd toen vervangen door Koert Westerman. Vanavond (2 september 2011) is er geen uitzending.


51 opmerkingen:

Wesley zei

Balen! Goed rusten en dan de rest van het seizoen er weer tegenaan Gijpie!

Anoniem zei

Hij heeft zoiets weleens eerder gehad zei hij in Profiel. Idd goed rusten en als hij straks weer begint maar 'bezuinigen' op de Europa League en zijn eigen presentaties. Toch een vet contract.

Anoniem zei

Daar word je natuurlijk moe van: wakker worden, krantje lezen, uitsmijtertje eten met Michel van Egmond, weer terug op de bank, wedstrijdjes kijken en 's avonds een presentatie verzorgen.

Anoniem zei

In die Profiel aflevering werd dat uitgelegd. Had te maken met stimuliverwerking vd geest ofzo. Bij hem komt er veel meer binnen dan bij een normale geest. Dan ''kreeg ie gewoon even een zenuwinzinking en na een tijdje kon hij er weer tegenaan''.

Anoniem zei

Ongelofelijk wat een kerel hè, toch knap dat je met dat leventje van hem overspannen kan worden.. Denk eerder aan een depressie eigenlijk als ik zo die uitzending van profiel toen zag.

Anoniem zei

Koert Westerman mogen ze van mij elke keer laten komen. Die deed het best leuk, terwijl het denk ik echt super moeilijk is om Gijp te vervangen!

Anoniem zei

Koert Westerman is om te huilen. Humorloze mafkees. Gijp snel weer terug op teevee!

Anoniem zei

Sterkte man!

Anoniem zei

Ach laat gaan joh!

Anoniem zei

Ik bedoel dit niet negatief, maar dit zag je aankomen. Te veel hooi op de vork, en hij heeft zich laten leven.

Anoniem zei

Ik vraag me echt af wat hij onder 'oververmoeid' verstaat? Mensen die van 9 tot 5 werken zullen zijn leven als een vakantie ervaren denk ik.

Maar hoe dan ook is het wel jammer dat hij er nu even mee stopt. Nou maar hopen dat niet steeds weer die Westerman aanschuift maar iemand die verstand van voetbal heeft.

Anoniem zei

Ik denk dat mensen onderschatten hoevaak René actief is in het land met presentaties, die ligt heus niet de hele week op de bank buiten dat hij op tv is. Qua vervanger lijkt mij Hans Kraay jr wel geschikt maar zal lastig worden misschien met SBS.

Anoniem zei

Daar gaat een geweldig programma. Het is verschrikkelijk! Suggestie : Johan Boskamp vaker vragen.

Anoniem zei

Ik hoop dat hij snel beter wordt, misschien dat het overlijden van Fritz Korbach er mee te maken heeft? Dat leek hem wel erg zwaar te vallen.

Koert Westerman mag van mij van der Gijp voorlopig vervangen. Hij is zo niet-grappig dat hij grappig is...

Anoniem zei

Hoop dat René gauw weer terug is zonder hem is het toch een stuk minder leuk, maar je merkte het ook wel al aan hem hij was een stuk rustiger dan normaal. Hoop van hier uit dat hij snel weer beter wordt!! veel sterkte

Anoniem zei

sjonge jongehhe

Anoniem zei

Wat nou als SigaarSnor zelf René vervangt? :D

Anoniem zei

Balen!

Hoewel ik Koerts humor (die er dus niet is en daarom tegelijkertijd zielig en grappig is) wel leuk:)

Ik verwacht rené over een tijdje wel weer terug maar tot die tijd ons maar vermaken met Johan, Wilfred en Koert/Boskamp zo nu en dan.

Anoniem zei

Rene, hoop dat je na goed uitgerust te zijn weer aanschuift, want die Koert Westerman is echt waardeloos.

Anoniem zei

René doe lekker rustig aan.
We wachten op je.

Hommeles zei

In de profiel uitzending werd gezegd dat René het leven leidt van een bejaarde, als slot liet hij zich zeggen dat hij het zichzelf altijd gemakkelijk heeft gemaakt, en dan toch al voor de derde keer overspannen? Raadselachtig. René zou eens met een goeie zielknijper moeten gaan praten. Schaam je er niet voor. Beterschap!

Anoniem zei

Johan Derksen gaf vanmiddag op TV Rijnmond dat René niet lekker is zin vel zit mede doordat hij erg veel last heeft van het overlijden van Fritz Korbach.

Laat de mensen met de zielige reacties als die man ligt alleen maar op de bank zie schamen en respect hebben voor iemand die even iets minder in z'n vel zit!

Anoniem zei

leo driessen lijkt me ook wel lachen

Anoniem zei

er zal wel wat meer aan de hand zijn heb ik zo vermoeden......

Anoniem zei

burn-out na 2 maanden vakantie? hier is meer knikker

Anoniem zei

Boskamp hoeft voorlopig ook niet meer te komen, want die heeft nu niemand meer om te beuken.

Anoniem zei

Sterkte rene!

Anoniem zei

René geeft alles tijdens een uitzending en ik kan goed begrijpen dat dit vermoeiend kan zijn op termijn. Het viel me tijdens die uitzending ook op dat hij het inderdaad moeilijk had met de dood van Frits. Echt weemoedig.

René lijdt een leuk en rustig leven maar ik denk dat deze dip toch vooral komt omdat hij geen persoon thuis heeft waartegen hij kan zagen en die hem verzorgt. Maar ja dat is zijn beslissing geweest om de heel de tijd alleen te wonen.

Anoniem zei

René de kennis en humor van jouw is beter dan welke persoon in Nederland. Ik hoop snel weer van je te mogen genieten. Want jij bent het enige lichtpuntje op de normaal zo saaie maandag!

Anoniem zei

Ik ben bang dat Rene gewoon depressief is. Als je af en toe blikken van hem ziet en kleine details doet alles er naar doen lijken. Oververmoeidheid kan je de normale Nederlander niet wijs maken. Gijp was top man. Westerman is een lachtertje bij de fantastische persoonlijkheid zoals van der Gijp.

Anoniem zei

sterkte en tot hopelijk snel!

Anoniem zei

René is een beste vent! en mensen die denken/vinden dat zijn werk gelijk is aan vakantie vieren hebben het mis hoor, buiten het vele reizen en veel voorwerk/nawerk zit er ook weinig regelmaat in en dat sloopt je pas echt, je raakt op den duur gewoon de draad kwijt.

Rust goed uit rené en kom terug als je het weer aan kan om naar het gezever van Wilfred en Johan te luisteren :)

Anoniem zei

Als je bedenkt hoe ernstig die eerdere periodes waren, van der Gijp doet er in profiel zelf (uiteraard) nogal lacherig over, dan ben ik bang dat we Gijpie voor een lange tijd moeten missen.

Davadox zei

Ik las vandaag ergens iets van die snor dat hij samen met Rene naar de begrafenis was geweest van Frits Korbach.
Toen ze daar vandaan kwamen was hij helemaal van de kaart.
De snor zei dat hij dat eerder bij Gijp had gezien en dat was met het overlijden van zijn vader.

Je ziet veel dat mensen die in het openbaar heel vrolijk en grappig zijn toch vaak verdrietig thuis zijn.
Ik ben bang dat dat bij Gijp ook zo is.

Jan Doedel zei

Het zou fijn zijn als meneer SIGAARSNOR ook zelf eens een keer deelneemt aan een discussie. Nooit ventileert ie eens zijn mening. Als je een blog hebt, dan praat je toch gewoon mee?

Anoniem zei

@ Jan Doedel

Opvallend dat je dat zegt. Dat is juist DE kracht van deze blog. Ik kan het erg waarderen dat de schrijver juist zo objectief mogelijk probeert te zijn, neutraal te blijven en zijn eigen voorkeuren nauwelijks of zelfs geen enkele rol laat spelen in het wel of niet plaatsen dan wel becommentariëren van berichten/audio/video.

En je weet nooit, veel reacties worden anoniem geplaatst.

Anoniem zei

SIGAARSNOR reageert alleen als je kritiek hebt op SIGAARSNOR zelf.
Dan moet de discussie gevoerd worden via de mail zodat de andere bezoekers het niet zien.

Anoniem zei

Wat is dit nu voor onzin joh, als je kritiek hebt zeg je dat altijd tegen die persoon zelf (lees: direct e-mail contact). In het publiek een hetze tegen iemand voeren lijkt mij geen optie, en zoals eerder gezegd: het is juist de kracht dat de schrijver objectief is en geen onzin verklaart. Zoals op een hoop ander fora en bloggen wel gebeurd.

Daarbij komt dat Sigaarsnor alles wat er rond deze lui gebeurd prima bijhoud en het o.a. perfect is voor mensen die in het buitenland wonen, zoals ikzelf. Volg deze blog nu meer dan een jaar en heb Sigaarsnor nog op niets 'verkeerds' kunnen betrappen.
En nee, ik ben geen Sigaarsnor:P

Anoniem zei

Hee Gijpie! Lekker prozacje nemen joh! Goed man!

OranjeEINSVI zei

Mensen die kritiek hebben op Sigaarsnor, donderstraal toch op man. Je bent niet verplicht hier te komen. Zelf voegen jullie waarschijnlijk niets toe en maar kritiek hebben. Sigaarsnor levert volgens mij uitstekend werk.

OranjeEINSVI zei

Jammer dat Van der Gijp even in de put zit. Ook in die docu Profiel zie je toch wel dat hij last heeft van een depressie en/of overgevoeligheid. Op de bühne kon hij het tot voor kort nog opbrengen om de vrolijke en goedlachse Gijp te zijn. Nu is dat door omstandigheden niet meer mogelijk voor hem, jammer hij geeft het programma veel kleur.

Ik moet wel zeggen dat Koert Westerman een vrij goede vervanger is voor zijn periode van afwezigheid maar ook het vaker invliegen van Boskamp lijkt me een goed idee. Ik wil hem zien als hij Hansie een paar koeken geeft.

Anoniem zei

Ik heb de video online gezet waarin Rene vertelt over zijn depressie, inzinking. Heb SigaarSnor op de hoogte gebracht en de video zal hij asap ook wel verschijnen.

Anoniem zei

Van der Gijp kan heel erg komisch zijn, maar soms ook te negatief, vooral over Ajax vind ik.
Koert is prima, heeft ook een aanstekelijke lach :D

Boris zei

Ik lees op andere sites verschillende reacties waarin wordt gezegd dat Erik Dijkstra niet meer in het programma mag verschijnen oid? Iemand die hier meer van weet? Ik vond Dijkstra altijd verreweg de leukste gast van allemaal. Wat mij betreft wordt hij de vervanger van Rene, maar zal wel niet mogen van de Vara ofzo.

Anoniem zei

@ Boris

Ik heb ook zoiets gelezen en ben ook erg benieuwd naar de reden. En ook ik vond hem altijd verreweg de leukste gast. Grappig, kritisch en ook goede kijk op het spelletje.

GijpActie zei

Join dit Twitter-account om René te steunen!

Anoniem zei

Jullie Site is moeilijk te lezen, graag een andere kleurstelling!!!!

SigaarSnor zei

@Jan Doedel: Ik weet niet wat je precies dwarszit, maar je komt steeds om eerlijk te zijn met nogal rare kritiek. Waar zou ik over moeten discussiëren in dit geval?

Ik reageer overigens wel degelijk met enige regelmaat onder de verschillende blogposts. Mijn privémening geef ik daarbij inderdaad niet vaak, maar dat is heel bewust en wordt - zo blijkt uit andere reacties hier - juist gewaardeerd. Mijn mening is helemaal niet belangrijk, ik meld liever gewoon feitelijk allerlei gebeurtenissen.

Ook hier geldt overigens weer: deze discussie past eigenlijk niet onder een blogpost (en zeker onder deze is het wat misplaatst). Je kunt me zoals gezegd altijd bereiken via e-mail; ik sta best open voor opbouwende kritiek. Je kunt ook een topic starten op het forum, dan kunnen andere bezoekers het ook zien (zoals je blijkbaar graag wilt). Hier of onder andere blogposts zal ik eventuele verdere reacties verwijderen.

SigaarSnor zei

@Anoniem 04-09-11 16:27: Dank je! De video staat nu ook op de site: René van der Gijp over zijn eerdere inzinkingen (KRO Profiel).

SigaarSnor zei

@Anoniem 05-09-11 18:46: Welke browser (-versie) gebruik je? Kun je eventueel een screenshot maken en mij dat toesturen? (Zie de contactpagina voor het e-mailadres.)

Karel J. zei

Hallo Rene,ze weten het allemaal zo goed wat er is ,niets van aan trekken. Neem de tijd en je staat er weer en zo niet , geniet van je laatste 40 jaar. Tot straks.K.J.

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link