01 augustus 2011


Van der Gijp: Zodra opinie zich tegen me keert, stop ik ermee

Vanavond (maandag 1 augustus, 20.30 uur, RTL7) is Voetbal International weer terug op de buis. Hoewel het programma op dit moment ongekend populair is, is dat voor Van der Gijp geen reden om altijd te blijven. "Zodra de opinie zich tegen me keert, stop ik ermee", zo zegt hij in een interview met het AD. "Heb ik me voorgenomen. Ik zit daar niet om het ego van Johan Derksen op te poetsen. Ik doe het voor de kijkers die er plezier aan beleven."

Van der Gijp wilde onlangs niet langskomen bij de wielertalkshow Tour du Jour en ook heeft hij geen zin om te verschijnen in een mogelijke dagelijkse talkshow op RTL7. Volgens hem zal het in die show namelijk ook over andere dingen dan voetbal gaan. "Ik word zelf altijd kriebelig van mensen die op tv maar wat roepen over onderwerpen waar ze totaal geen verstand van hebben. Nederland waardeert mij om mijn voetbalpraat. Waarom zou ik dan iets roepen over politiek? Dat bewaar ik wel voor in de kroeg."

Het format van Voetbal International is ten opzichte van vorig seizoen ongewijzigd, iets dat Van der Gijp wel prettig vindt. "Dan zou er meer druk op ons worden gelegd. Dat hoeft voor mij niet. Wij kijken voetbal en lullen daarover. Dat is het. VI moet niet meer waardering krijgen dan het verdient. Laten we alsjeblieft gewoon normaal blijven doen."

Toch zou er wat hem betreft één ding wel mogen veranderen om Voetbal International nog beter te maken. "Door het een kwartier in te korten. Zo'n lange show is niet meer van deze tijd. Mensen kunnen zich moeilijk concentreren. Bij Tour du Jour had ik dat. Het begon om half negen. Om vijf over half tien keek ik op de klok en dacht ik: het is nu wel mooi geweest."

Het hele interview met René van der Gijp is te lezen in het AD van vandaag.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

als het een kwartier korter gaat duren, dan hoeft Hansie niet meer aan te schuiven. 1,5 uur is prima te doen

Anoniem zei

hij bedoeld zkr een kwartier langer, in elk geval beter dan die droevige Harrie

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link