31 juli 2011


Jack van Gelder: Johan Derksen haalt zichzelf naar beneden

In een interview met de Volkskrant (hier en hier te lezen, inlog verreist) heeft Jack van Gelder dit weekend uitgehaald naar zijn criticasters, waaronder Johan Derksen. "Hij haalt zichzelf naar beneden", aldus de Studio Sport-presentator.

Tijdens het WK in Zuid-Afrika had Derksen weinig lovende woorden voor Van Gelder toen Wesley Sneijder na de gewonnen halve finale tegen Uruguay bij hem op schoot ging zitten. Derksen zei daar toen over: "Hij had bijna een orgasme van genot. Daar geilt-ie helemaal op. Wat misselijk, wat misselijk. Echt misselijke tv!"

Jack van Gelder zegt in de Volkskrant geen spijt van dat moment te hebben. "Nee. Vond ik geweldig. Want het ontstaat spontaan. Ik zeg echt niet van tevoren tegen Wesley: 'We hebben straks een stoel te weinig, kom je dan lekker op m'n schoot zitten?'. Ik vond het prachtig, unieke televisie. Anderen kunnen het klef vinden, maar dat interesseert me geen reet."

Over Derksen - die Van Gelder ook onder meer "kritiekloos", "een slijmbal" en "geen journalist" heeft genoemd - zegt hij: "Dan denk ik: waarom? Met dat soort uitspraken haalt hij zichzelf naar beneden, hij heeft het niet nodig. Ik slijm niet. Ik heb genoeg confrontaties met spelers en trainers gehad."

"Ik begrijp waar het vandaan komt. Ik ben niet van de botte bijl. Ik zeg niet 'wat een ontzettende boerenlul' over een speler. Dat is zó makkelijk. Ik zou iemand nooit in de media afschminken, ik zou nooit willen scoren ten koste van een ander."

Van Gelder zegt er van te balen dat hij soms schertsend 'Cheque van Geld' genoemd wordt. "Derksen heeft me een schnabbelaar genoemd, maar nu doet hij precies hetzelfde en roept hij: 'Ik moet mijn alimentatie toch betalen?'. Moet je twee keer gescheiden zijn om te mogen schnabbelen? Dat lijkt me niet reeël. Volgens mij snapt Derksen dat ook wel."

Over de 'concurrentiestrijd' met Voetbal International: "Ik kijk het niet altijd, maar ik vind het een vermakelijk programma. Soms kan het wat te platvloers zijn, maar er wordt daar meer gelachen. Daar ben ik soms wel eens jaloers op."

"De media vinden het leuk om Voetbal International te hypen en ons zo nu en dan neer te halen. Dat snap ik. Ik ben ook dol op nieuwe bandjes, maar dat betekent niet dat de Beatles niet meer goed zijn. (...) Eigenlijk zijn we altijd onaantastbaar gebleken, in kijkcijfers, en hebben we van die concurrenten nooit last gehad. Nooit."


8 opmerkingen:

Anoniem zei

Flauwe kritiek van Derksen, dit moet hij gewoon achterwege laten. Nergens voor nodig.

Anoniem zei

Ik voel een ruzie aankomen morgen

Anoniem zei

idd, Derksen zal wel zeggen van: "meneertje moet zijn hart even luchten, tjongejonge..wees toch is een vent"

Anoniem zei

Jack snapt het format van het programma niet helemaal, dat is juist de rol van Derksen, zoveel mogelijk mensen 'beledigen'.

Het is gewoon cabaret Jack, snap dat dan. Daar moet je vooral niet serieus op ingaan, je kunt het beter zien als compliment als ze het over je hebben.

Anoniem zei

Ik ben geen fan van hem maar vind dit eigenlijk wel een vrij nette EN vrij juiste reactie van Van Gelder. niks op aan te merken.

Marcel zei

Vorig jaar werd VI Oranje beter bekeken dan Studio Voetbal.. Dus nooit concurrentie gehad is onzin.

Anoniem zei

Naamgenoot hierboven, dat is qua absolute kijkcijfers gewoon niet waar, VI Oranje werd wél beter gewaareerd door de kijker. Klein verchil, maar toch...

Jan-willem zei

tja...

ik mag V.Gelder niet dus tja..

ik vind Derksen altijd mooier om naar te kijken,

wel goed is dat die zegt dat er te weinig gelachen word in Studio Voetbal, helemaal terecht!
drm is het ook een stuk saaier dan VI

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link