01 juni 2011


Van Hanegem vindt Genee "een beetje een eng jongetje"

Willem van Hanegem reageerde vanmorgen in Evers Staat Op op Radio 538 op de commotie die ontstond na zijn optreden in de uitzending van Voetbal International van afgelopen maandag. Johan Derksen en Wilfred Genee kregen onderling ruzie, over Van Hanegem.

Van Hanegem ontkende in Evers Staat Op na de uitzending boos te zijn weggelopen. "Als het afgelopen is, dan is het afgelopen. Dan heb ik toch het recht om weg te gaan?" Wel is het zo dat hij niet meer terug wil keren in het programma. "Ik wil praten over voetbal en als dat niet kan, heeft het voor mij geen zin. Waar moet ik anders over praten daar?"

Wilfred Genee noemt hij "een beetje een eng jongetje". En verder: "Van voetbal weet hij helemaal niets. Hij heeft net zoveel verstand van voetbal als een koe van touwtje springen." Volgens Van Hanegem is Genee alleen goed in het oprakelen van oud nieuws.

Ook over René van der Gijp is Van Hanegem niet zo positief. Die heeft volgens hem óók geen verstand van voetbal. "Die ratelt maar door, die wil aan het woord blijven. (...) Hij hoort bij dat programma omdat hij soms hele geestige opmerkingen maakt, maar hij moet niet inhoudelijk over het voetbal praten."

Edwin Evers en zijn sidekicks probeerden ook een reactie van Wilfred Genee te krijgen, maar die wilde niet aan de telefoon komen. Genee liet per sms weten dat hij van zijn vrouw geen commentaar mag geven omdat ze aan het ontbijt zaten en omdat hij vakantie heeft.

Beluister hieronder het gesprek met Willem van Hanegem in Evers Staat Op (vanaf 06:30 gaat het over Voetbal International):



Klik hier voor een overzicht van alle gesprekjes in Evers Staat Op.


10 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind voetbal international zonder willem veel beter, komt het even uit dat die gefrustreerde man niet meer aan wil schuiven!

Anoniem zei

Van Hanegem reageert als een debiel op vragen. Ik heb soms het idee dat de man niet helemaal 100 punten heeft. Fijn dat hij er zelf ook geen zin meer in heeft.

Anoniem zei

Van Hanegem zal absoluut meer verstand hebben van voetbal dan Gijp en Derksen bij elkaar, maar ik vind niet dat hij ook maar enige toegevoegde waarde aan de uitzending had. Snap sowieso niet waarom die man zovaak analist is bij Sport1, want verstand van voetbal hebben is 1, maar erover praten is een tweede (en dat doet hij zo vreselijk moeizaam). En al dit gefit op Genee, tja, beetje makkelijk om toch nog lekker de aandacht te houden voor het programma (niks mis mee uiteindelijk haha).

Anoniem zei

vond in de discussie tussen gijp en van Hanegem, Gijp ook beter. Probeerde tenminste nog uit te leggen en met argumenten te komen. Van Hanegem is dat vreemd, en luisterde soms ook niet goeed van gijp bedoelde.

Lekker wegblijven..

Anoniem zei

Van Hanegem zei in die discussie met Gijp alleen maar dat Barca gewoon te goed was, terwijl Gijp aangaf dat dat niet hoeft te betekenen dat je helemaal niet meer verdedigt als United zijnde. Ik vind Van Hanegem m.b.t. Genee wel een punt hebben, maar zeggen dat Gijp geen verstand van voetbal heeft gaat natuurlijk nergens over.

Anoniem zei

Mij bekroop tijdens de uitzending steeds meer het gevoel dat Van Hanegem de sfeer aan tafel probeerde te verpesten. Wat hem overigens aardig lukte.

Ben dan ook blij als een hond met zeven lullen dat hij niet meer wil aanschuiven !

Anoniem zei

Die van Hanegem kan totaal niet luisteren man. Beter dat hij niet meer komt.

Anoniem zei

Verschrikkelijke man die van Hanegem.
Egobuilding over de rug van vd Gijp was het.
Eerst een complimentje geven aan vd Gijp om hem vervolgens de hele uitzending af te kraken dat hij geen verstand van voetbal heeft. Gefrustreerde man dit.

Anoniem zei

Wat een flikker is die van hanegem, ik werd al ziek van hem toen hij in de aflevering was maar nu ik dit lees vind ik hem nog vervelender. Van der gijp die niets van voetbal weet? Laat me niet lachen ;)

Anoniem zei

Inderdaad een treurig figuur, in die discussies met van der Gijp luisterde hij vaak ook helemaal niet.

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link