15 mei 2010


Interview met Wilfred Genee in Ziggo Zie Magazine

In Ziggo Zie Magazine (nummer 2 - 2010) een uitgebreid interview met Wilfred Genee. Hij vertelt er onder andere over Johan Derksen ("Soms denk je: laten we toch een beetje volwassen doen met z'n allen. Als Johan mij aanvalt, reageer ik vaak niet eens."), Studio Voetbal ("is intussen een soort van wetenschapsprogramma geworden, met al die deskundigen aan tafel") en zijn ambitie om ooit nog eens bij Studio Sport terecht te komen ("zou een logisch vervolg van mijn carrière zijn").

Genee zou graag een tv-programma over niet alleen voetbal presenteren, zo laat hij nog eens weten. Ooit heeft hij voor RTL, samen met Johan Derksen, een pilot gemaakt voor een dagelijkse talkshow in de geest van Barend & Van Dorp. "We waren erover in gesprek met de zenderbaas, tot die ineens werd ontslagen."

Ook geeft Genee aan in de zomermaanden weleens De Zomer Draait Door ("Wat ik bij BNR doe lijkt een beetje op De Wereld Draait Door") of Zomergasten te willen presenteren. "Maar dat is kansloos. Ik ben (...) geen links georiënteerde jongen van de publieke omroep. Ik hang nooit de intellectueel uit, ik verf mijn haar, doe aan karoake, maak slechte grappen, schrijf een column voor Margriet en heb een tweede vrouw. Tsja.".

Verder gaat hij in op zijn uiterlijk ("Ik heb toevallig een redelijk voorkomen, maar (...) het werkt eerder averechts. (...) Want dan vinden ze je een gladjanus.", zijn grootste talent ("Interviewen. Als ik er zin in heb, kan ik dat echt goed.") en valkuil ("Ik moet oppassen dat ik niet verval in cabaret. Ik ben niet erg grappig.") en zijn 'entertainmentgehalte'.

Het gehele interview kun je hier gratis online lezen (pagina 16-19).


Wilfred Genee op de cover van Ziggo Zie Magazine


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link