15 mei 2010


Wilfred Genee verwacht ooit Studio Sport te presenteren

Wilfred Genee ziet zichzelf ooit nog de overstap maken naar Studio Sport. Dat zegt hij in een interview met Ziggo Zie Magazine. "Studio Sport zou een logisch vervolg van mijn carrière zijn."

"Er was een soort ongeschreven afspraak dat ik in zou stromen zodra Jack (van Gelder, red.) stopt", zo vertelt Genee. "Gelet op de mensen die hem nu soms vervangen, zou ik daar, zowel in de programma's rond Oranje als aan tafel bij Studio Voetbal, niet misstaan. Hoe aanmatigend dat ook mag klinken."

Toch verwacht Genee dat het nog wel even kan duren voordat hij daadwerkelijk bij de NOS te zien is. "Jack heeft net vijf jaar bijgetekend, dus dat komt er voorlopig niet van. Maar Studio Sport zou een logisch vervolg van mijn carrière zijn. Ik wil nog heel graag een EK of een WK meemaken, en dat kan nu alleen daar."

"Wat ik nu doe bevalt me nog goed, maar het is altijd mijn ultieme droom geweest om zowel de presentator als commentator van de WK-finale te zijn. Eigenlijk de overtreffende trap van wat Jack doet. Hij verslaat die wedstrijd ook voor de radio. Ik zie al voor me dat ik in de studio de finale aankondig - 'Dames en heren, we gaan nú over naar commentator Wilfred Genee!' - en je me vervolgens heel hard het beeld uit ziet rennen naar de tribune. Geweldig, toch? Ach, ja: je moet altijd iets te dromen over houden, hè."

In het interview deelt Genee overigens ook nog enkele katjes uit aan de NOS. Over Studio Voetbal zegt hij: "Studio Voetbal is intussen een soort van wetenschapsprogramma geworden, met al die deskundigen aan tafel." En over Tom Egbers: "Die leest werkelijk alles van de autocue." Om daar overigens snel aan toe te voegen: "Maar dat doet hij virtuoos hoor, begrijp me niet verkeerd." Genee werkt zelf helemaal zonder autocue; zowel bij Voetbal International als toen hij op zondagavond voor Talpa om zeven uur in De Wedstrijden de samenvattingen van het Eredivisievoetbal aankondigde.


1 opmerking:

Anoniem zei

Genee heeft wel lekker veel babbels, maar Egbers is inderdaad niet veel meer dan een sprekende pop. Geef mij Genee maar en dat Studio Voetbal moeten meteen opheffen, wat een drama-programma, zeg!

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link