05 april 2011


Petitie tégen Hans Kraay Jr. in VI gestart

Op internet is een petitie gestart om de maandelijkse gastoptredens van Hans Kraay Jr. in Voetbal International te stoppen. De petitie 'Geef ons VI zonder Hansie Hansie terug!' kan hier getekend worden.

"Geforceerd, overdreven en ronduit irritant", zo waarderen de initatiefnemers van de petitie de afgelopen twee optredens van Kraay Jr. in het voetbalpraatprogramma. "Het tweede gastoptreden van Hansie Hansie bij Voetbal International na zijn afwezigheid was opnieuw een aanfluiting."

"Verlangt u ook terug naar de keiharde maar altijd oprechte confrontaties tussen De Snor en De Föhn? En naar de René van der Gijp die gewoon kan lachen om Manolevje in plaats van als een begeleider de losgeslagen Hansie Hansie te kalmeren? Teken dan ook de petitie en geef ons VI zonder Hansie Hansie!"

Bijna een jaar geleden was er ook een online petitie rond Hans Kraay Jr.. Via de site HansieHansie.nl werd toen geprobeerd Kraay Jr. juist te behouden voor Voetbal International, nadat hij van zijn werkgever SBS niet meer in het programma mocht aanschuiven. Die petitie werd uiteindelijk 55.387 keer ondertekend vanaf meer dan 31.000 unieke IP-adressen.


26 opmerkingen:

Anoniem zei

Als hans slim is houd hij de eer aan zichzelf door te zeggen dat die stopt.

Anoniem zei

Ik ga een petitie starten tegen deze petitie!

Ruud zei

Het is tenenkrommend..te genant voor woorden. Die Kraay moet er gewoon per direct mee stoppen.

VI Fan zei

Niet zo zeuren dames en heren. Hansie moet gewoon weer even opnieuw wennen en Derksen en Genee moeten opnieuw wennen aan Hansie. Gun ze wat tijd. En daarbij, 1 keer per maand te gast in een voetbalprogramma dat 2 keer in de week wordt uitgezonden is niet veel.

Ze mogen van mij Johan Boskamp ook iedere maand uitnodigen!

Anoniem zei

Hansie is stront irritant aan tafel, en wil alleen maar aandacht. Als ie wat serieus zegt overdrijft ie het of slaat het nergens op.!!!!

Anoniem zei

René komt nooit meer aan het woord, en dat is juist het leukste!!

Anoniem zei

Mensen die tegen zijn, zijn de nieuwe kijkers. Mensen die na VI Oranje opeens fan geworden zijn. Kotsmisselijk word ik van die azijnpissers. Hans is een onderdeel van het programma, alleen moet nu even wennen nog.

Anoniem zei

t is juist leuk !1

DOMME ZEIKHONDE ZIJN DIE MENSEN VAN EEN PETITIE WAT EEN DOMME PISHONDEN.

Anoniem zei

als je zeikt op de zeikers, ben je er dan zelf niet ook een?

Jelle zei

Ik vond juist J. Derksen irritant.
Terwijl hij normaal briljant is.
Je als bijna AOW'er zo kinderachtig gedragen ,met klappen en trommelgeroffel en het eindeloze gezeur over zijn maatje Cruijff (je standpunt is duidelijk Derksen).
De hele uitzending was trouwens een tegenvaller.
Ik had nostalgische momenten van Van der Gijp verwacht. Zoals dat ene filmpje over zijn hersteltrainingen in Zeist. Maar het werd moddergooien tussen Derksen en Hans Kraaij. Het gezicht van Rene, naamate de uitzending vorderde, zij genoeg.
Hansie, als hij in een programma wil zitten waar hij serieus wordt genomen, moet zelf zo verstandig zijn en opstappen. Ik ben alleen bang dat Kraaij JR. dat niet doorheeft.

Fritske zei

Hansie moet soieso blijven.. hij heeft het succes mee mogelijk gemaakt met waar VI nu staat. Het probleem is dat johan wilfred en renee super steeds zeggen dat het niet gescript is enzo.. ook dat klopt. maar dan moet je nie steeds met zijn 3en continu hansie niet uit laten praten. echt totaal respectloos!! dat was voorheen als hansie een stomme opmerking maakte (vaak terecht) nu gebeurt het structureel bij zijn 2e woord al...

PROBLEEM IS DE RESPECTLOOSHEID VAN JOHAN WILFRED EN RENEE!!!

Eric zei

Ik sluit me volledig aan bij de reacties van Jelle en Frifa en heb er nog wel wat aan toe te voegen..

Ik volg Johan Derksen sinds "Sport aan Tafel" (zondagavond 22:00 uur RTL5, Ruud ter Weijden, Hugo Camps) en daarna alle jaren met Voetbal Insite, VI Oranje en Voetbal International.Deze uitzending was werkelijk de allerslechtste die ik ooit zag.Tenenkrommend.

Ik ben echt geen grote fan van het wat overdreven gedoe van Hans Kraaij Jr. maar deze uitzending sloeg alles.De man kan geen zin afmaken of Wilfred heeft weer een "leuke opmerking", als Kraaij iets verteld of met een anekdote komt krijgt ie de kans niet om 2 zinnen achter elkaar uit te spreken.Dan weer Wilfred, dan weer Johan met een flauwe opmerking.Dieptepunten genoeg deze keer: Johan die het publiek tot stilte maant ("belangrijk, Hans gaat iets zeggen"), tromgeroffel op tafel (want: "Hans heeft vast iets belangrijks te melden"), hatelijk klappen als Hans iets gezegd heeft en 'm uiteindelijk als -ik ben het juiste woord even kwijt- ik geloof als "gek" bestempelen.

Zelden zulke hatelijke, afzeik-tv gezien.Kan iemand mij uitleggen waarom Johan Kraaij Jr graag terugwilde in het programma? Hij neemt hem blijkbaar niet serieus, laat hem niet uitspreken en laat geen mogelijkheid onbenut om een vervelende opmerking te maken.Wacht even, misschien denkt Johan dat dat leuke TV oplevert? Spannende televisie? De kijkcijfers waren maandagavond prima las ik..

Ik betwijfel of er mensen zijn die er net als ik voor uit durven komen dat Johan en Wilfred de plank volledig misslaan tijdens de uitzendingen en Kraaij Jr. enkel als pispaal gebruiken.Want SBS6-man Kraaij Jr. is blijkbaar makkelijker aan te pakken.

Nogmaals, ik ben een groot fan van Johan Derksen maar dit is niks zo.Ik hoop (en verwacht) dat Kraaij Jr. de eer aan zichzelf houd en opstapt.Ik had bijna medelijden met hem..

Hans, als je dit leest: je ziet op TV dat je er geen lol in hebt, je zit je te ergeren.En met recht...Als ik een vriend van je was of Sophie zou ik echt zeggen: kappen! Mijn advies: stop ermee, je krijgt geen eerlijke kans in dit programma.Niet jouw schuld, zij nodigen jou uit en zeiken je vervolgens af.

Zo, iedereen mag me nu flamen hoor.Ik heb toch gelijk..

;)

Anoniem zei

Ik neem Hans eigenlijk niet zo serieus. Af en toe mag hij wel langs komen van mij, maar hij moet niet meer zo overdreven doen. Het is te gemaakt wat hij doet.

Anoniem zei

@Eric
Ik ben het helemaal met je eens.

Anoniem zei

helemaal mee eens met Eric, volg het programma al een jaar of 7 en vond dit een hele slechte uitzending inderdaad. De focus had veel en veel meer op de verjaardag van rene moeten liggen, bij JD lag er veel meer aandacht op en die werd maar 62. 50 is toch een unieke leeftijd voor een special!

Anoniem zei

Haters gonna hate

Ruud zei

@Eric... moraal van het verhaal blijft het zelfde dus... die Kraay moet opzouten !. De 1e aflevering dat ie terug was zat ie al snel volledig over de rooie hoog in de boom... tenenkrommend theatraal was dat zeg.. tis gewoon een zeer onvolwassen mannetje..niet geschikt voor praatprogramma's...ligt vooral aan hem zelf

Anoniem zei

Beste mensen,

Ik heb ook gekeken naar het programma van maandag jl. Wat een DRAMA! zelden heb ik van der Gijp zo weinig aan het woord gezien, terwijl het zijn avond was!! Tussendoor wat filmpjes van een oude coach die wat leuke verhalen had, maar daarna ging de focus weer op die Hansie hansie en JD.

Het is echt genant om te zien, dat het opgegeven moment niet eens meer om voetbal gaat, maar om wie de meeste lachers op zijn hand krijgt.

Soms verlang nog wel is terug naar die serieuze hoog oplopende discussies over VOETBALZAKEN.
Inzichten die met elkaar botsen, elkaar proberen te overtuigen. En af en toe de spot er mee drijven, maar voor de rest de focus op voetbal en niet op de persoon zelf!

Eric zei

@ Ruud,


"@Eric... moraal van het verhaal blijft het zelfde dus... die Kraay moet opzouten !."

Verklaar je nader.Bovenstaande zin slaat nergens op.Met alle respect..:)

"De 1e aflevering dat ie terug was zat ie al snel volledig over de rooie hoog in de boom... tenenkrommend theatraal was dat zeg.."

Klopt, de eerste aflevering was Hans erg druk en irritant.De tweede aflevering niet.

"tis gewoon een zeer onvolwassen mannetje.."

Ik vond met name Johan erg onvolwassen de laatste uitzending, zie mijn eerste mail.

"niet geschikt voor praatprogramma's...ligt vooral aan hem zelf"

Nee, dat ligt niet aan hemzelf, zoals in mijn eerste mail beschreven zijn er genoeg argumenten te noemen waarom Hans niet uit de verf komt.Johan en -met name- Wilfred slaan de plank volledig mis.

"die Kraay moet opzouten !."

Dergelijk taalgebruik sla je in de kroeg maar uit,goed onderbouwde argumenten zijn daarentegen altijd welkom hier..

Overtuig me maar.

;)

Anoniem zei

Van mij mag hij blijven want ik kijk toch niet naar deze onzin programma's.

Joop.

Peeks zei

Alles aan Hans Kraaij is nep, en dat is genant om te zien. Het leukste aan VI is de wisselwerking tussen Derksen en Genee. Genee probeert geen typetje van zichzelf te maken. Daarom werkt het. Kraaij is eigenlijk alleen maar zielig, en dat komt ook niet ten goede aan het niveau van Derksen. Genante vertoning.

Anoniem zei

Opbokken met die Kraaij. Wat een nagenast...

Anoniem zei

hans moet blijven, hij brengt wat meer leven in de uitzending

Anoniem zei

doe die zelf ingenomen druipsnor eruit
jongens dat met Kraay is toch allemaal gespeeld als ze dat niet doen kijkt er toch niemand meer
hoe vreemder Kraay zich gedraagd des te beter komt hij zijn contract na

Anoniem zei

Met Hansie erbij wordt het teveel toneel. Ook Johan gaat dan irritant doen.

Johanfan

Anoniem zei

hans moet er bij ,anders is er niets aan het moet in evenwicht. leuk stel

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link