18 juni 2010


René van der Gijp in boek 'De mama's en de papa's'

"Ik begrijp vrouwen, maar ze zijn me te ingewikkeld. Ik heb geen zin om me elke dag in ze te moeten inleven."

"Ik ben altijd erg op mezelf geweest. Ik was niet het type kind dat nieuwe vriendjes ging maken."

"Ik praat op televisie misschien veel, maar verder kun je mij niet harder verwennen dan dat ik de hele dag op de bank mag liggen met een tijdschrift, de televisie aan en de telefoon uit."

"Heb de grootste lol als ik in mijn slaapkamer een fles whisky leegdrink en vervolgens niet meer in staat ben naar de woonkamer te lopen om het licht uit te doen."

"In de kleedkamer had ik niet de grootste lul, ook niet de kleinste, maar ik durfde altijd onder de douche te stappen. En ik wist: als ik de Pamela Anderson van Dordt in de kroeg zag staan, en ik spande me vijf minuten in, nam ik Pamela mee naar huis."

"Ik leef met de dag, het kan vanavond afgelopen zijn. (...) Vijftig is voor mij de grensleeftijd. Het eindsignaal. Alles wat ik daarboven haal, is extra tijd. De verlenging."
Het zijn zomaar een aantal uitspraken die René van der Gijp doet in de interviewbundel 'De mama's en de papa's' van Antoinnette Scheulderman. Scheulderman sprak met Van der Gijp over zijn rol als vader en over zijn eigen ouders.

Zijn jeugd, zijn ex-vrouw, zijn huwelijk en scheiding, zijn huidige vriendin, zijn twee zonen, zijn moeder en de dood van zijn vader; het wordt allemaal openhartig besproken en geeft daarmee een zeer boeiende inkijk in het leven van René van der Gijp.

'De mama's en de papa's' is onder andere te bestellen bij bol.com (prijs: 14,90 euro). Naast René van der Gijp staan er in de bundel ook interviews met Anita Witzier, Antoinette Beumer, Barry Hay, Bridget Maasland, Hans Dagelet, Hans Klok, Jan-Hein Kuijpers, Kim van Kooten, Samira Bouchtibi, Sylvia Witteman en André Agassi. Een verkorte versie van het interview met René van der Gijp verscheen onlangs in de VARAgids en kun je hier lezen.

'De mama's en de papa's' bestellen (14,90 euro)? Dat kan via: bol.com


Voorkant van de interviewbundel 'De mama's en de papa's'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link