01 februari 2011


Weer recordaantal kijkers voor Voetbal International

Het is de mannen van Voetbal International weer gelukt om een recordaantal kijkers te trekken. Tijdens de uitzending van gisteravond zaten maar liefst 704.000 mensen voor de buis. Het vorige record dateerde van 22 november, toen er er 674.000 kijkers werden getrokken.

RTL7-programmadirecteur Peter Lubbers: "De maandag is een belangrijk fundament voor RTL 7. Van de vooravond tot de late avond met Voetbalfans en De Beste Voetballers Ooit wordt alles goed en steeds beter bekeken. Maar de kers op de verjaardagstaart is natuurlijk Voetbal International. Het aantal kijkers blijft gestaag groeien. Voor het eerst hebben we nu meer dan 700.000 kijkers. Een nieuwe mijlpaal op de verjaardag van Johan!"

Ook Johan Derksen is tevreden: "Meer dan 700.000 kijkers op een betrekkelijke kleine zender is geweldig. Ik vraag me dan meteen af wat voor kijkcijfers Voetbal International zou hebben met Boer Zoekt Vrouw als voorprogramma. Ik voel me echter geenszins een kijkcijferkanon. We zijn een goed format, omdat we zelfspot hebben en het voetbal niet wetenschappelijk benaderen."

Hij vervolgt: "Samen zijn we sterk, Wilfred Genee, René van der Gijp en ik. Ik vraag me wel eens af of de mensen nooit gek worden van dat oeverloze geneuzel over voetbal, maar er blijkt wel degelijk interesse te bestaan voor een gezellige nababbel. Alles is puur, we bereiden niets voor, toneelspelen is er niet bij, we zijn onszelf."

Derksen heeft wel een idee waarom de uitzending van gisteren zo goed bekeken werd. "De mooie kijkcijfers hadden niets met mijn verjaardag te maken, maar met het sluiten van de transferperiode. Je moet wel je beperkingen kennen, want ik wil absoluut niet zo'n zelfingenomen tv-persoonlijkheid worden die elk succes opeist."

Het record van gisteren is overigens niet het hoogste aantal mensen ooit dat naar een uitzending met Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp keek. Een extra aflevering van Voetbal International op 1 december, rondom de Europa League-wedstrijd tussen PSV en Sampdoria, trok trok 710.000 kijkers. Tijdens het WK Voetbal van afgelopen zomer wist VI Oranje zelfs een nóg groter publiek te bereiken. Op 6 juli, direct na de wedstrijd Nederland - Uruguay, stemden maar liefst 917.000 mensen af op de WK-variant van het voetbalpraatprogramma.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link