01 december 2011


'Rentree René van der Gijp nog ver weg'

René van der Gijp keert voorlopig waarschijnlijk toch nog niet terug aan tafel bij Voetbal International. Dat zou Johan Derksen hebben gezegd, zo meldt De Telegraaf vandaag.

Volgens Derksen voelt Van Der Gijp zich bij lange na nog niet goed genoeg voor een comeback. Een rentree kan daarom nog wel "enige tijd" duren, zo tekent de krant op uit zijn mond. Tegenover SBS Shownieuws zei Derksen daar dinsdag over: "Daar ben ik bang voor, ja".

Het leek er de laatste tijd juist steeds meer op dat een comeback van Van der Gijp, die inmiddels zo'n drie maanden uit de running is, er aan zat te komen. Vorige week begaf hij zich alweer achter de schermen bij het programma Voetbal International en zijn rubriek 'Uitsmijter' in het blad Voetbal International heeft hij enkele weken geleden hervat.

Update 1
Het bericht in De Telegraaf lijkt gebaseerd te zijn op deze korte quote van Johan Derksen in SBS Shownieuws. De krant heeft daar een waarschijnlijk iets te ronkende kop ("Rentree Van der Gijp nog ver weg") bij bedacht.

Over de terugkeer van René van der Gijp valt op dit moment eigenlijk nog altijd niets zinnigs te zeggen. Het kan zowel snel zijn als inderdaad nog een tijdje duren. Het management van Van der Gijp meldde onlangs: "Veel mensen vragen wanneer René van der Gijp terugkeert op tv. Helaas is dat nu nog niet bekend en zal René zelf bepalen wanneer dat kan.".

Update 2
Het lijkt er toch op dat de terugkeer van René van der Gijp nog een tijdje gaat duren, al blijft het lastig te voorspellen. In het radioprogramma Ruuddewild.nl sprak Wilfred Genee ook over de situatie: "Vorige week was hij er heel dicht bij, gaf hij zelf ook aan. Toen heeft hij de uitzending meegemaakt achter de schermen. We hadden toen echt de indruk dat hij er weer bij was, zeg maar. Later in de week belde hij me op dat hij toch weer wat zweetaanvalletjes had gekregen. Ik denk dat we hopelijk na de winterstop weer kunnen rekenen op de aanwezigheid van René, maar ik ben er eerlijk gezegd niet zo zeker van."


23 opmerkingen:

Anoniem zei

Begin bijna te denken dat hij het wel gezien heeft bij VItv

Ik hoop dat hij uberhaubt nog terug komt

Anoniem zei

Het moet niet te lang meer duren. Anders ben ik bang dat hij helemaal niet meer terugkomt.

Anoniem zei

Laat Gijpie gwn lekker rusten... het programma draait nu ook goed en misschien moet hij als alle andere gasten af en toe aan tafel schuiven...

Anoniem zei

Ik denk dat het allemaal wel mee valt. Alles is nu opgetekend uit 1 quootje van Derksen uit Shownieuws. Hij is op de weg terug, is zelfs al in de studio geweest.

Anoniem zei

Sterkte ouwe reus!

Wesley zei

Gewoon na de winterstop weer fris en fruitig terug komen! Niks mis mee

emma zei

neem goed de tijd voor jezelf Gijp, en dan helemaal gezond weer terug want we missen je wel hoor.

Ewout zei

Zijn rentree is een uitstel van executie. Dat lijkt me vrij duidelijk. Zal me niets verbazen als die volgend jaar met het EK misschien verschijnt, of nog later zelfs.

Anoniem zei

@Ewout: gelul, je weet echt niet waar je het over hebt...

Anoniem zei

Gelul? Denk dat Ewout vrij goed zit.

Ajax trainingspak zei

jammer.. Ik mis hem wel bij Vi hoor! Hopen dat hij zo snel mogelijk weer beter is

Anoniem zei

"uitstel van executie" dwz dat hij nooit meer terug komt.. dus je zit er goed naast.. als hij al weer in de studio komt en ander werk heeft hervat zal het hooguit 2 maandjes duren voor hij weer aan tafel zit..

Anoniem zei

ja de term uitstel van executie slaat echt helemaal nergens op in deze context.

maar goed, onze Gijpvogel moet lekker rustig aan doen en terugkomen als hij er klaar voor is.
in de tussentijd missen we hem wel maar het is natuurlijk veel belangrijker dat hij zelf goed herstelt!

Anoniem zei

Laat maar wegblijven. Mis hem niet meer.

Anoniem zei

René is ook nooit duidelijk. In het interview in de VI zegt 'ie letterlijk: "Het is nu een kwestie van een paar weekjes".

Tegen Wilfred heeft René gezegd: "Gewoon wat slaappillen en een paar keer goed slapen en dan ben ik er weer bij".

Je krijgt het gevoel dat René niemand wil teleurstellen.

Hij moet gewoon zeggen: Jongens, ik ben ziek, ik kom voorlopig niet meer terug. Als ik beter ben, dan meld ik me wel.

Eric, Eindhoven zei

Als iedereen onder "anoniem" schrijft word het moeilijk reageren op de ander..Ben het iig eens met de laatste anoniem: 't lijkt alsof Rene niemand teleur wilt stellen en daardoor geforceerde pogingen doet/deed sneller terug te keren dan eigenlijk goed voor hem is.Ik vind overigens dat Genee/Derksen in het begin van zijn afwezigheid teveel uitlatingen gedaan hebben in de media.Iemand die "overspannen" is kan zo druk ervaren.Maar goed, laatst zei Johan in het programma zelf dat hij er geen uitlatingen over doet "we moeten Rene maar een beetje met rust laten", zoiets...

Afwachten dus en in de media niet antwoorden op vragen over mogelijke terugkeer etc.We zien het wel tzt.

Persoonlijk vind ik het jammer dat Rene er niet meer is en een gemis voor het programma.Ik vind het programma ook minder nu hij er niet meer zit.Rene hoort in de basis vh programma maar zijn gezondheid is vele malen belangrijker.

Wouter zei

Mensen met psychische problemen denken altijd dat ze het zelf wel even kunnen oplossen. Dan komen ze inderdaad met uitspraken als 'wat slaappillen en een paar keer goed slapen en dan ben ik er weer bij' of 'ja even goed sporten want ik heb mn lichaam verwaarloosd'.

Probleem is: zoiets los je gewoon niet op met nachtrust of hardlopen. Maar er is niemand die hem dat kan vertellen. Dan wordt het allemaal te serieus en Rene loopt zijn hele leven al weg voor alles wat hem te serieus is.

Dat is hem lang goed af gegaan, maar uiteindelijk is het geen goede manier van leven. Soms zijn er gewoon dingen waar je niet voor weg kan lopen. Je moet dan toch echt onder ogen zien dat je gewoon een serieus probleem hebt, dat een serieuze oplossing nodig heeft. Dus iets meer dan goed slapen en meer sporten...

Ik hoop dat hij dit toch op een bepaald moment in ziet. Anders komt hij straks weer terug om even later weer met precies hetzelfde probleem te zitten!

Overigens vind ik Johan Boskamp momenteel echt fantastisch! Wat mij betreft wordt Johan Boskamp de permanente vervanger van Rene, en kan Rene, als het echt beter gaat, weer een keertje aanschuiven, één keer per maand ofzo.

Anoniem zei

Als mensen nou eens stoppen met het vragen wanneer hij terugkomt.. Juist dat verhoogt de druk alleen maar en zorgt ervoor dat hij langer weg blijft. Laat die kerel nou gewoon echt eens met rust; gewoon zijn ding laten doen en kijken wanneer hij terugkomt. Programma draait zoals hierboven eerder is gezegd nog steeds goed dus.. lekker die kerel zijn gang laten gaan.

digitalonly@hotmail.com zei

Ben volledige met Woutertje eens...

Anoniem zei

Het probleem is natuurlijk dat René 'voorzichtig brengen' niet mogelijk is. Want als René daar zit dan zít René daar weer, en heel Nederland kijkt mee ...
Lijkt me een enorme hobbel voor iemand die terugkomt uit een depressie ...

Remi

Anoniem zei

slap gelul van die wouter,
echt zo`n slappe nederlandse oplossing,
gewoon snel terug keren rene,geen gelul

Anoniem zei

Wat zit die Johan Derksen toch altijd te katten op Hans Kraaij?Het begint een beetje te vervelen steeds dat gekat.........dus misschien kan hij wat origineler worden en ermee stoppen,,,want het is nou niet leuk meer,het gaat vervelen.....

anja zei

als rené niet snel terug komt is het programma ten dode opgeschreven.

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link