12 november 2011


Jack van Gelder: Wilfred Genee "achterbakse jongen" en "onderkruipsel"

Jack van Gelder heeft vanmorgen in het radioprogramma Sportclub 1890 op RTV Noord-Holland hard uitgehaald naar Wilfred Genee. Van Gelder noemde Genee "een achterbakse jongen" en "een onderkruipsel". Van Gelder is boos vanwege de plagerijtjes van Voetbal International richting zijn Studio Voetbal (zie bijvoorbeeld hier, hier, hier, hier en hier).

"Zij hebben ons in hun uitzending klaarblijkelijk zo nu en dan nodig om te scoren", begint Van Gelder nog rustig. "Dan heb ik zoiets van: dat vind ik schoolcabaret. Wij hebben het in onze uitzending nooit over Voetbal International. Wij kunnen ons goed staande houden zonder dat we over Genee en Derksen praten."

Op de vraag of een grapje zo nu en dan niet gewoon moet kunnen, reageert Van Gelder fel. "Wanneer is het een grapje en wanneer wordt het naijver? Met Johan Derksen en René van der Gijp heb ik niet zoveel moeite, maar Wilfred Genee vind ik een achterbakse jongen. Ik vind het gewoon een onderkruipsel."

Gevraagd naar de exacte reden voor zijn boosheid, zegt Van Gelder: "Ik hoef er geen voorbeeld van te geven. Je hoeft alleen maar naar zijn gezicht te kijken en dan denk ik dat je genoeg weet."

Spijt
"Je kunt het maar beter kwijt zijn", reageert Van Gelder in eerste instantie opgelucht op zijn eigen uitspraken. Later blijkt hij er toch een beetje spijt van te hebben. "Misschien ben ik iets te hard geweest, maar ik meen het wel. Ik begrijp nooit waarom hij zo op mij af moet geven. Ik vind dat ik dat niet verdien."

Jaloezie
Van Gelder denkt dat Genee jaloers op hem is. "Ik kan me heel goed voorstellen dat als jij een hele zomer in het Kurhaus zit terwijl ik op de velden sta, voor en na de wedstrijden met de spelers praat en het wedstrijdverslag doe, dat je dan jaloers bent."

Update 13 november
Op verzoek nu ook te beluisteren:



38 opmerkingen:

Anoniem zei

Jack, Jack, Jack... Wat laat je je ontzettend kennen man. Zelfspot blijkt jou in ieder geval vreemd...

Anoniem zei

Ik wou dat ik de hele zomer in het Kurhaus zat...
Hoezo Jaloers op Jackie?

Anoniem zei

Jack is zeker ook jaloers dat VI de televizier ring gewonnen heeft, zoals een hoop trouwens!!

Anoniem zei

Ongelooflijk die van Gelder. Durft nooit zijn mening te geven. wacht eerst af wat anderen zeggen en dan om 'te pleasen'past hij zijn mening aan. Een opportunist 1ste klas. Weg met die behaagzieke man.

Anoniem zei

Jack Humorloos.

Waar maakt die man zich druk om?

Anoniem zei

Jack is wel een beetje een zielig figuur zeg.
Hij kan niet scoren en probeert daarom zo maar een beetje te scoren.

Anoniem zei

http://www.rtvnh.nl/uitzending-gemist/radio/1/33531/Sportclub+1890

Anoniem zei

Krijg bijna medelijden met jack.. Is hier ook nog een audio-fragment van?

Anoniem zei

thanks 'Anoniem'

van Dongen, Rotterdam zei

Jack had beter die snor zelf eens van repliek gediend.
Als er een achterbaks is dan is dat JD zelf wel, mr. Big Star

Anoniem zei

Is er geen geluidsfragment hiervan?

Anoniem zei

Ik zie hem trouwens al.

GVD wat een mongooltje ook die Van gelder.

Anoniem zei

wanneer in dat fragment is die kritiek? Het is een fragment van bijna 1 uur, dus welke tijd?

Anoniem zei

Vanaf 38 minuten bij het fragment begint het afkraken :D

Anoniem zei

Aldus de narcist Jack van Gelder hahaha

Anoniem zei

Je kan zeggen wat je wilt, maar Jack heeft weldegelijk gelijk als hij Johan hypocriet noemt. In de jaren ´90 verweet Johan Jack namelijk dat hij de 'schnabbelkoning' was van Nederland.

Anoniem zei

JACK IS HOOMOO

VI IS BEST

Anoniem zei

sjek van geld vuile slijmbal die bij iedereen in zun hol kruipt!

Anoniem zei

jack waar is je autocue? neppresentator!!

Anoniem zei

kat in het nou maakt rare sprongen.
hij voelt warme adem in zijn nek

Anoniem zei

Oei, ik vrees een slip-of-the-tongue.

Dit had hij liever niet willen zeggen denk ik.

Anoniem zei

tja Jack, ook al is de uitspraak nog zo snel (op een regionaal radiostation), Sigaarsnor achterhaalt hem wel..

Anoniem zei

hij heeft een punt. genee is gewoon een kwal.

Anoniem zei

Genee is heel Jaloers op Jack. Vanwege zn 'Eonorme kritische houding t.a.v spelers (not), vanwege het kontkruipen van Studio voetbal-gasten, vanwege, zn achterlijke geschreeuw op de radio.
En moet ik even doorgaan...

Jack acteert journalist te zijn, maar is dat niet.

Anoniem zei

http://www.rtvnh.nl/programma/1/Sportclub+1890/33531

Anoniem zei

Hij heeft wel een beetje gelijk. Genee is ook gewoon een kwal die denkt dat hij heel wat is. Waarom Derksen hem zo goed vindt snap ik ook niet, waarschijnlijk omdat ze beide als het echt over voetbal gaat afhaken. Hij valt constant mensen in de reden, flauwe grapjes, denigrerende opmerkingen, sarren en stangen. Nee, eigenlijk is Genee gewoon een lul. Een vermakelijke lul dat dan weer wel :)

Anoniem zei

Gelukkig slaapt Genee niet in ajaks pyjama, en lult die niet 3/4 van de uitzending over ajaks

Anoniem zei

o jack wat erg

Anoniem zei

Betere kijkcijfers, zegt de musical-plofkop. Mag ook wel als je programmaatje zich op Nederland 1 bevindt.

Anoniem zei

Jack is gewoon een dikke plofkop,
zegt niks alleen bla bla bla samen met
domhoofd vermeulen, en pc nurd van halst,
alleen waterreus heeft een mening, die zouden we graag zien bij VI, alleen mag dat natuurlijk niet van bla bla bla en domhoofd.

Anoniem zei

Jack is een echte voetbalcommentator live verslag uitbrengen en schreeuwen als Ned scoort bijv. Daarin is hij de beste. Wilfred Genee is inderdaad alles wat je maar kunt bedenken zolang het negatief is, maar hij is wel belangrijk in VI.

digitalonly@hotmail.com zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
digitalonly@hotmail.com zei

kinderachtig stink ventje ben jij Jack, jij hebt ze ook achter de ellebogen vrin. Genee is een streber en gaat ook zijn doelen behalen zoals jij deze ook graag zou willen. DE STER is van hem en niet van jou. Jalours?

Anoniem zei

Iedereen kan zeggen wat ie wil, Genee heeft veel dossierkennis maar moet het niet hebben van z'n voetbalkennis. Tevens probeert ie regelmatig (samen met Derksen) over andermans rug te scoren. Jack van Gelder laat zich hier wel een beetje kennen, maar heeft wel recht van spreken als ie zegt dat Genee en co Studio Voetbal er regelmatig bijhalen om te scoren. Maar eigenlijk kun je beide programma's niet met elkaar vergelijken, omdat de opzet verschillend is. SV is veelal informatief terwijl VI er een vermakelijke draai aan geeft, waarbij ook humor om de hoek komt kijken. Beide programma's zijn wat mij betreft oke.

Anoniem zei

misschien is Genee jaloers omdat hij Sneijder op zijn schoot wou Jack...

je gaat Genee toch niet afzeiken zeg, erg zielig.

Anoniem zei

Ben met Jack eens dat afgeven in je programma op collega / concurent laag is. VI zou dat niet nodig moeten hebben.

Anoniem zei

Mee eens

Anoniem zei

Mooi gesproken, mee eens.

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link