28 juli 2011


Mart Smeets: VI Oranje was beter dan Studio Sportzomer

Tijdens het afgelopen WK Voetbal keek Mart Smeets met meer plezier naar VI Oranje op RTL7 dan naar het door Jack van Gelder gepresenteerde Studio Sportzomer bij zijn eigen NOS. Smeets zei dat in het BNN-programma De Overnachting dat afgelopen weekend op Radio 1 te horen was.

Mensen binnen de NOS waren volgens Smeets niet blij met die opvatting. "Ik heb een mening en ik kom voor die mening uit. Ik heb het heel erg opgenomen voor Johan Derksen, die dus niet 'NOS' is, maar van de commerciëlen. Dat wordt je niet in dank afgenomen. Wat dat betreft is het bij de NOS een hele conservatieve pool van mannen die denken dat ze het weten."

"In mijn optiek maakte Derksen tijdens het WK Voetbal afgelopen zomer een heel goed programma. Ik heb dat toen ook wel met Jack van Gelder besproken. Ik vond datgene dat wij in Zuid-Afrika deden, dat had niet de twinkeling, de humor, het 'buiten-de-lijntjes-kleuren' wat het programma van Derksen en zijn crew wel had. Nou, dat heb ik gezegd."

Eerder liet Smeets zich ook al positief uit over Voetbal International. In een column schreef hij: "het wordt kundig gemaakt" en "het kijkt lekker weg". En verder: "Ik heb gelachen, veel gelachen zelfs. (...) En daar grossieren deze mannen in; bijna iedere uitzending scoren ze."


14 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi stukje van Mart!

Anoniem zei

Solliciteert Mart?

Anoniem zei

Maar weet je wat Mart nog beter vind?

Zichzelf!

Anoniem zei

Mart is een topper! En inderdaad zijn programma is nog beter

Anoniem zei

Een opmerking uit onverdachte hoek. Dus dan is het 200 procent waar, zo heb ik altijd geleerd.

Anoniem zei

Jammer dat het nog niet is terug te luisteren.

Anoniem zei

Mart stijgt in mijn achting!

Maril zei

Dat heeft hij in zijn boek vorig jaar geschreven. Heel oud nieuws dus. Komkommertijd zullen we maar zeggen.

Anoniem zei

http://itunes.apple.com/nl/podcast/de-overnachting/id424596942?i=96034183

Anoniem zei

Vanaf 17:00 heeft hij het er over.

Maril zei

Zoals ik al zei komkommertijd ook die overnachting was een oude afl. ;-)

Marco zei

hij vergat dit nog: "mag ik dat zeggen? ja dat mag ik zeggen dames en heren! "

Anoniem zei

mart zou eens aan moeten schuiven bij vi..............ik denk dat een ieder verbaasd zou zijn dan...in positieve zin...
en daarbij als ik john de mol was.....zou ik snel een belletje doen naar deze vak man.

Anoniem zei

Zozo, die Mart Smeets.. Altijd een eeuwige zeur gevonden. Wat mij betreft past hij prima bij de NOS-cultuur. 'Een cultuur van mannen die denken dat ze het allemaal weten'
Maar bovenstaande teksten vallen mij allersinds mee..

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link