21 maart 2010


Derksen: ik heb Humberto Tan niet weggewerkt

Johan Derksen ontkent dat hij er voor heeft gezorgd dat Humberto Tan weg moet bij RTL7. Tan liet zich in onder meer Evers Staat Op op Radio 538 (luister hier het gesprek) negatief uit over zijn vertrek: "Mij is verteld dat het een onderhandelingspunt tussen Voetbal International en de zender was dat Wilfred dan al het voetbal zou gaan doen." Op de vraag van Edwin Evers of hij zich gewipt voelt, antwoordde Tan: "Gewoon voorover gebukt en voluit!"

Johan Derksen in SBS Shownieuws
In SBS Shownieuws (bekijk hier het item) reageerde Derksen: "Ik krijg de indruk dat het gekwetste ego van Humberto de basis vormt van allerlei complottheorieën. (...) Om misverstanden uit de weg te ruimen: ik bepaal niet het beleid bij RTL." Dat wordt ook bevestigd door RTL7-directeur Peter Lubbers: "Voetbal International bepaalt niet wie ik als presentator neerzet, dat bepaal ik."

Derksen zegt verder in Shownieuws: "Ik heb er ook geen enkel belang bij dat Wilfred of Humberto alle uitzendingen presenteert. Het zou mij een zorg zijn. (...) Maar ik begrijp RTL wel. Die willen RTL-gezichten op die zender hebben en Humberto zit overal. Ze hebben nu gezegd: 'We gaan Wilfred het voetbal geven, dat is een vertrouwd beeld voor de kijker.'"

Hij vervolgt: "Wilfred heeft een lobby uitgevoerd, die heeft prestaties geleverd en die heeft z'n zin gehad. En dat gaat ten koste van Humberto: that's life. (...) Humberto vindt het een beetje gênant en nu er moet iemand de schuld hebben. Die krijg ik in de schoenen geschoven omdat ik ooit gezegd heb dat ik hem niet zo'n goede presentator vind. Dat mag hoor. Ik vind het een presentator van niks. En als hij mij de schuld geeft van de ontwikkelingen bij RTL, dan kan ik daar heel goed mee leven. Maar het slaat nergens op."

Johan Derksen in MogguhRick
Ook in MogguhRick op Radio Veronica (luister hier het gesprek) reageerde Derksen op alle hecktiek. Grappend tegen dj Rick van Velthuysen: "Ja, mijn macht gaat ver hè? Ik zou uitkijken als ik jou was, want anders zit er dadelijk iemand anders op jouw stoel."

En verder: "Humberto is blijkbaar nogal op zijn teentjes getrapt. En nu zegt-ie plotseling in de publiciteit dat ik bij het nieuwe contract voor Voetbal International heb geëist dat Genee die andere programma's moet doen, omdat ik anders niet bij RTL zou blijven. Het is de grootst mogelijk onzin. Het slaat helemaal nergens op."

"Het wekt ook de indruk dat de directie van RTL eerst met mij overlegt voordat daar het personeelsbeleid en de programmering bekend wordt... Wat een onzin zeg. Wat een onzin! Wat heb ik er nou voor belang bij of Tan nou wel of niet bij RTL7 zit te presenteren? Ik vind Tan inderdaad een slechte presentator, maar je denkt toch niet dat RTL zijn beleid afstemt op mijn persoonlijke mening?"

Wilfred Genee in de Coen & Sander Show
Ook Wilfred Genee, die Humberto Tan na zijn uitspraken in RTL Boulevard overigens direct belde, reageert. In de Coen & Sander Show op 3FM (luister hier het gesprek) zegt hij: "Ik vind het ook een beetje lullig, maar het geeft ook aan hoe deze wereld in elkaar zit. Twee jaar geleden mocht ik het opeens allemaal niet meer doen en was het afgelopen voor mij en nu draaien ze het om. Dus ik relativeer het wel op die manier, hoor. Het kan over twee jaar weer voor mij omgekeerd gaan werken."

Toespelingen
In de uitzending van Voetbal International van afgelopen vrijdag maakten Genee en Derksen een aatal toespelingen op alle commotie rond het nieuw getekende contract bij RTL. Zo zei Genee na een opmerking van Derksen over zijn nieuwe kapsel (zie hier vanaf 0:50): "Een nieuwe contract, een nieuwe coupe had ik zo bedacht. Nog bedankt daarvoor trouwens Johan. Goed geregeld!"

En later in de uitzending zegt Derksen (zie hier vanaf 6:25): "Ik doe hier personeelszaken, dat weet je." Genee: "Ja, dat is waar. Jij runt alles. Kun je er nog niet een paar uitmikken eigenlijk? Die Verlinde bijvoorbeeld?" Derksen: "Nou, m'n handen jeuken..."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link