29 december 2010


René van der Gijp heeft spijt van Koeman-grap

René van der Gijp heeft naar eigen zeggen geen vrienden in de voetballerij en kan daardoor vrijuit spreken. Toch heeft hij van één grap uit het verleden wel spijt. "Over Ronald Koeman, dat-ie te dik was. Ik zei: 'je moet niet met veertien centimeter ontsluiting op het veld gaan staan'. Daar is hij boos om geweest. Als ik het had geweten had ik een ander grapje gemaakt. Hij is wel tien kilo kwijt nu."

De letterlijke tekst van Van der Gijp was als volgt: "Als ik Koeman zo zie dan denk ik: je moet ook nog wel 15 kilo afvallen voordat je weer op dat veld gaat staan. Een trainer moet er fris uitzien. Als je elke dag tussen fitte mensen staat waar je tegen zegt: 'Denk om je eten, denk om je drinken, pak je rust!'. Dan moet je er zelf niet bijlopen met een buik alsof je twaalf centimeter ontsluiting hebt."

Volgens Van der Gijp is de kracht van Voetbal International dat "niet iedereen langs elkaar heen lult". "Dat gebeurt zelden bij ons programma. Ik ben ontspannen en luister gewoon goed. De voorbereiding zit hem er in dat ik ieder weekeinde twaalf, veertien uur voetbal kijk, daar kan ik niet op aangevallen worden. Johan Derksen heeft zijn nieuws en Wilfred Genee leidt het in goede banen, het gaat vloeiend."

Hij vervolgt: "Bij een politicus kan je de eerste veertig seconden weg zappen. Dan gaat hij inleiden wat hij gaat vertellen. Dat is bij Jack van Gelder ook vaak zo, hij moet verzinnen iets te zeggen waardoor hij vrienden kan blijven. Ik heb geen bekenden in de voetballerij. Als mensen kwaad zijn dan hoor ik dat niet."

"Ik mag alles zeggen, maar heb een redelijk filter hoor. Soms vertel ik 10 procent van wat ik wilde. Het is de snelheid van het programma en ook ego. Hoe belangrijk je vindt wat je zegt. Als iemand mij onderbreekt dan laat ik dat. Ah joh, in Noord-Korea zal het er niet anders van worden."

Op de televisie komt Van der Gijp altijd vrolijk over en zo probeert hij zijn leven ook in te vullen. "Als ík het al niet naar mijn zin heb, dan moet 98 procent van Nederland zich bijna een soort Antonie Kamerling voelen."

"Ik hoop altijd dat iemand die naar ons op de televisie zit te kijken erom kan lachen. Daar maak ik de grap wel voor." Van der Gijp geeft ook lezingen in het land. "Ik word ergens gevraagd omdat ik bijna overal anders tegenaan kijk. Bedrijven geloven in communicatie, ik geloof daar niet zo in. Het is lekker te praten met iemand die je begrijpt, dat is communicatie. Anders is het zonde van je tijd."


2 opmerkingen:

noname zei

Hahha ik houd van zn humor, ik moet er (bijna) altijd om lachen, omdat het uit het niets vandaan komt. Derksen is de laatste tijd een beetje afgezwakt, maar hoop na de winterstop dat ie weer een beetje fit is.

Anoniem zei

fantastische vent leuke eerlijke humor.

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link