Twee keer per dag is de Scheveningse boulevard met het Kurhaus tijdens dit WK het decor van VI Oranje. De stadspromotie kost Den Haag dus een ton, maar volgens woordvoerster Esther Andoetoe is het geld goed besteed.
Andoetoe: "We krijgen een heleboel aandacht in dat programma. We kunnen hartje zomer bovendien The Hague Festivals promoten. We laten na de nodige negatieve publiciteit zien dat Scheveningen prima bereikbaar is."
Het moet gezegd, er is in het programma inderdaad de nodige aandacht voor Den Haag. Zo zijn er geregeld camerashots van het Scheveningse strand en de boulevard te zien, alsmede beelden van het luxueuze Kurhaus. Bovendien vertelt bardame Irene Boelhouwer de kijkers aan het einde van elke uitzending wat er wanneer en waar te doen is in de stad.
Volgens Ward Rennen, deskundige op het gebied van stadsmarketing, heeft de gemeente een goede deal gesloten. Den Haag heeft zich immers voor dertig dagen verzekerd van een hoop exposure op televisie. "En dan lijkt 100.000 euro mij een koopje. Ga maar na: voor hetzelfde bedrag krijg je niet eens vijf paginagrote advertenties in een landelijke krant. Als je als gemeente media-aandacht wilt inkopen, is dit geen slechte deal."
1 opmerking:
Beste investering van de Gemeente Den Haag in tijden!
Een reactie posten
Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link