19 augustus 2010


Kraay Jr.: directie SBS heeft boek dichtgegooid

Ondanks dat er een sponsor gevonden was die bereid was om SBS de gewenste vergoeding voor het inhuren van Hans Kraay Jr. te betalen, mag hij toch niet aanschuiven bij Voetbal International. In het programma Somertijd op Radio Veronica deed Kraay Jr. zijn verhaal. Beluister hieronder dat gesprek:



Kraay Jr.: "Er is natuurlijk wel een beetje een 'Ajax - Feyenoord'-strijd tussen RTL en SBS de laatste tijd. Dus SBS heeft tweeënhalve maand geleden gezegd: 'jij mag maximaal nog één keer in de twee weken bij Voetbal International aanschuiven'. Daar konden we allemaal best wel mee leven, want als SBS je betaalt dan móét je daar mee kunnen leven."

"Later heeft SBS gezegd: 'OK, je mag één keer in de twee weken aanschuiven, maar dat kost RTL een huursom van 2500 euro'. RTL wilde in principe niet verder gaan dan 1500 euro. Samen met Johan Derksen en Wilfred Genee heb ik een sponsor gevonden die die extra 1000 euro wilde betalen voor de rest van het seizoen."

Hij gaat verder: "De perschef van SBS riep drie weken geleden in Shownieuws: 'zodra RTL die 2500 euro betaalt, mag hij aanschuiven'. Nou, dan ga je er vanuit dat het goed is. Maar goed, de directie van SBS heeft gezegd: 'het boek is dicht, ook al is het financiële plaatje rond'. Daar heb ik me maar bij neer te leggen."

Naar eigen zeggen is Kraay Jr. niet boos. "Ik ben eerder trots. Wilfred Genee en Johan Derksen zijn twee harde en duidelijke televisiemakers en die gaan niet zomaar roepen dat ze heel erg graag Hans Kraay Jr. erbij willen. Die kunnen iedereen erbij krijgen die ze erbij willen krijgen. Ik waardeer het alleen maar dat Johan en Wilfred, en in het verlengde daarvan ook nog René, erg hun best hebben gedaan om mij er alsnog bij te kunnen krijgen. Dus ik voel me gevleid. Ik ben niet boos en ik ga in volle galop verder bij SBS."

Stiekem heeft Kraay Jr. nog wel de hoop dat hij volgend seizoen weer mag optreden in Voetbal International: "Ik steek toch een kaarsje op in de hoop dat er op de een of andere manier een opening is om volgend jaar weer aan te schuiven."


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat billboard is gewoon een stok die SBS zocht om mee te slaan. Als dat billboard er niet was geweest had men heus wel iets anders gevonden.

Eric zei

Dit verhaal zegt me dat SBS6 onbetrouwbaar is in het maken en nakomen van afspraken en tijdens het spel de regels aanpast.

SBS Campingzender..

Hans komt iig wel als een loyale werknemer over.

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link