19 augustus 2010


EO-gehandicapten nemen Wilfred Genee in de maling

Wilfred Genee is op 2 september te zien in de nieuwe EO-show Upside Down, die zal worden uitgezonden tijdens de TV Lab-themaweek op Nederland 3. Daarin proberen omroepen nieuwe formats uit.

In Upside Down nemen verstandelijk beperkten bekende en onbekende Nederlanders in de maling door hun handicap uit te vergroten. Ook Wilfred Genee moest er dus aan geloven.

Op Radio 538 vertelt hij: "Ik had een medische keuring voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Echt een heel serieuze. En daar ben ik in de maling genomen. Ik ben er met boter en suiker ingegaan."

"Jongeren met het downsyndroom gingen meewerken aan de test. Eén van die jongens was assistent en ik ben er gewoon in meegegaan. Het had met vogelnestjes te maken en ik moest lenigheidstestjes doen. Hij wilde weten of ik goed kon plassen en ik heb alles beantwoord."

"Op een gegeven moment had ik wel zoiets van: dit kan toch niet waar zijn? Die gozer begon ook gewoon te beledigen, dat ik veel te dik was. Ik dacht: wat is dit nou? Opeens kwam er een cameraploeg binnen, dus heel leuk was dat."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link