19 juli 2010


VI in nieuw seizoen zowel maandag als vrijdag om 20.30 uur

Voetbal International zal in het nieuwe seizoen, dat op maandag 9 augustus van start gaat, zowel op maandag als op vrijdag om 20.30 uur beginnen. Afgelopen seizoen begon de show steeds om 21.30 uur (na de winterstop op maandag om 20.30 uur). Dat meldt zappen.blog.nl.

Het programma moet daarmee de RTL7-avond op maandag en vrijdag een extra boost geven. Door Voetbal International een uur eerder uit te zenden, kunnen meer andere programma's op de zender profiteren van een zogenaamd 'doorkijkeffect'.

Voetbal International zal het nu op vrijdagen op moeten gaan nemen tegen grote familieshows als Popstars, Holland’s Got Talent, The Voice en X Factor. Ook Nederland 1-programma's als Flikken Maastricht en de soaps van André Rieu staan op datzelfde tijdstip geprogrammeerd.

Saillant detail is overigens dat toen Voetbal International vorig jaar op de maandagen van 21.30 uur naar 20.30 verhuisde, Johan Derksen in een column liet blijken daar niet bepaald gelukkig mee te zijn.

Van een dagelijkse show met de heren, waar tijdens het succesvolle VI Oranje over werd gesproken, is voorlopig overigens nog geen sprake. Mocht dit programma er alsnog komen, dan zal het niet eerder zijn dan in het voorjaar van 2011.


5 opmerkingen:

Anoniem zei

Naar die Popstars-troep kijk ik toch niet, dus prima!

Anoniem zei

Jammer, had het liever gehad dat het om 21:30 werd uitgezonden. Ach, maakt me niets uit. Vi is het enige wat ik op tv kijk, de rest ook discovery, national geographic en mtv voor in de late avond als ik niet kan slapen... Al die commerciele bullshit, je wordt er gek van. Er is niet 1 programma bij wat leuk is, erg teleurstellend.

Unknown zei

Ik kijk Holland's Got Talent en Popstars wel op uitzending gemist, van VI gaat gewoon voor. Vind het voor mezelf wel fijner dat het een uurtje eerder is, heb ik voortaan een uur langer slaap voor school! Ik kan me voorstellen dat Johan het minder vindt. :-p

Anoniem zei

Zolang RTL7 om V.I. heen alleen maar slechte series en waardeloze programma's in herhaling blijft uitzenden zullen ze van dat doorkijkeffect weinig profijt hebben.

Dat het campingvolk op RTL4 nou niet doorheeft dat het al de zoveelste keer dezelfde aflevering bekijkt van verbouw mijn huis, man, vrouw of gezin wil niet zeggen dat de VI kijker dezelfde troep waardeert. VI is het enige dat ik van RTL kijk en ik ben bang dat het voor heel veel mensen net zo is.

De oude tijd (21.30) was perfect, lekker na het sporten relaxen met VI aan. Maar goed, bij het gebrek aan goede programma's moeten ze het weer vervroegen in de hoop dat mensen nog even blijven kijken en ze bij RTL zo meer kunnen cashen.

Anoniem zei

ach. laten we het programma koesteren omdat het het enige in dit soort is en dat is al een prestatie op zich ! Johan's kritiek op van Gelder inzake het uitzenden in ZAfrika wasook helemaal terecht trouwens.
Kijk als het nu iets had toegevoegd dat en daar zat, maar neen een paar
versaggvers erheen sturen en ene verbinding met de studio in H' sum had voldoende geweest en bespaart heel veel belastinggeld. Mooi bedragje om bijv aan de zorg te besteden, niet waar ?

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link