07 mei 2010


René van der Gijp vindt uitzendingen VI te lang

René van der Gijp is van mening dat afleveringen van het tv-programma Voetbal International te lang duren. "Het zou eigenlijk dertig minuten korter moeten", aldus Van der Gijp in HP/De Tijd. "Anderhalf uur lang het gas erop, dat kán gewoon niet."

"Iedereen die ik spreek - Roy Makaay laatst ook - zegt: 'Hartstikke leuk, dat programma van jullie. Enige minpunt: het duurt te lang.' Als de kijkers nou zouden zeggen: 'Het gaat nergens over en de presentatie is kut', ja, dan heb je een serieus probleem. Maar dit is zo makkelijk te veranderen!"

Van der Gijp vervolgt: "We hebben nu weleens 600.000 kijkers. Ik ben ervan overtuigd dat we er 800.000 kunnen halen met twee keer 25 minuten, onderbroken door twee reclameblokken van vijf minuten."

Volgens Van der Gijp kun je het vergelijken met een cabaretshow. "Ik ben naar een voorstelling van Theo Maassen geweest. Duurde twee uur. Ook véél te lang. Dat heb ik na afloop ook tegen hem gezegd: 'Theo, de tranen liepen over mijn wangen van het lachen, maar na zeventig minuten dacht ik: nu heb ik genoeg gehad.'"

Johan Derksen, Wilfred Genee en Hans Kraay Jr. zouden het naar eigen zeggen met hem eens zijn dat het programma leuker en flitsender wordt als het korter is. "Maar ja, RTL beslist." Het blad Voetbal International, dat volgens HP/De Tijd als sponsor per jaar 300.000 euro aan RTL betaalt, heeft daarbij volgens Van der Gijp ook weinig in de melk te brokkelen.

Van der Gijp onthult overigens ook hoeveel hij iedere aflevering dat hij bij Voetbal International zit, opstrijkt: het zou gaan om 1000 euro. Van der Gijp: "Voor een lezing vraag ik drie- à drieënhalfduizend, dus eigenlijk kun je dát beter doen, maar ik vind dit gewoon hartstikke leuk. En het lever natuurlijk aanvragen voor lezingen op, dat ook."


5 opmerkingen:

Unknown zei

Nou ik kijk het altijd zonder reclames op rtl gemist. Perfect zo! Lekker een uur lang Gezeik over voetbal.... Zou het heel jammer vinden als het maar een half uur zou duren. Ik zou het dan niet eens meer kijken.

Anoniem zei

niet mee eens, VI kan me niet lang genoeg duren!

Anoniem zei

Het programma duurt in principe ook maar 1 uur en ongeveer 10 minuten. Ik vind het al zo snel omvliegen. Zou echt balen zijn als het korter zou gaan duren.

TheWolt87 zei

Net als Appie333 kijk ik het ook via internet. Lekker de dag erna, rustig kijken.
Altijd even terugspoelen als Derksen weer reageert op Hans Kraay. Geweldig zo. De lengte is prima, al hoeft van mij die Jupiler League en "Dat zeg ik" niet.
Die mening van de mensen interesseert me niet.

Anoniem zei

Ik vind het ook juist heerlijk dat ze de lengte van het programma een tijdje geleden uitgebreid hebben. Korter hoeft echt niet met al die reclameblokken ertussen. En als het dan korter moet, dan inderdaad die kansloze items als Dat zeg ik en de Jupiler league eruit.

PS. Hugo Borst als vervanger van Kraaij jr. (als ie echt weg moet, want anders levert het zat leuke tv op).

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link