19 december 2017


Johan Derksen: ''Sylvana Simons heeft professionele hulp nodig''

Johan Derksen wordt niet warm of koud van de beschuldigingen van Sylvana Simons. Volgens Derksen zijn hij en Van der Gijp 'in geen geval homofoob'. ,,We zeggen in het programma met een grote knipoog dingen die waarschijnlijk ook in de meeste voetbalkantines worden geroepen. Bij wijze van grap. Niet om wie dan ook te kwetsen.''

Het verbaast Derksen niks dat Sylvana Simons 'weer met iets komt waarmee ze een golfje aandacht genereert'. ,,De Sinterklaas- en Zwarte Piettijd zijn weer voorbij dus heeft mevrouw Simons weer even niks om de aandacht mee te trekken. Ik begin haar zo langzamerhand erg zielig te vinden. Ze roept weer iets en ongetwijfeld krijgt ze straks weer alle ruimte om in door grachtengordelfiguren gedomineerde talkshows haar zegje te doen. Ergerniswekkend is dat. Volgens mij gaat het niet helemaal goed met die Sylvana. Het wordt eens tijd dat ze professionele hulp zoekt. Want dit is niets meer of minder dan ziekelijk.''

Derksen benadrukt dat er vanuit zijn werkgever RTL geen klachten zijn over zijn taalgebruik en dat van VI-collega's zoals Van der Gijp. ,,De omroep heeft niet voor niets ons contract met drie jaar verlengd. Dat zegt meer dan wat Simons nu weer raaskalt.''

Inmiddels heeft ook Marieke, de dochter van Johan Derksen gereageerd. Op Twitter stelt ze schertsend te zijn opgevoed door een 'homofobe seksistische racist'. ,,Wist ik niet. Op mijn zestiende hing de I Have A Dream speech in mijn slaapkamer, droeg ik een regenboogarmband en was les 1: altijd onafhankelijk zijn van welke man ook.'' Ze leerde ook van haar vader dat het behoud van zelfspot belangrijk is, evenals de vrijheid om over alles grappen te maken.

Na de oproep van Sylvana regende het reacties op sociale media. Het merendeel schaart zich achter de mening van de VI-makers.










Lees ook het andere voetbalnieuws van vandaag terug op SigaarSnor!
- Sylvana Simons roept op tot boycot van Voetbal Inside
- Atlético Madrid dient een officiële klacht tegen FC Barcelona bij de FIFA
- Uitzending Voetbal Inside van 18-12-2017 trekt 672.000 kijkers
- Spelersvrouwen op Instagram: Antonella Roccuzzo (Lionel Messi)



Lees ook het andere voetbalnieuws van gisteren terug op SigaarSnor!
- Een dagje meerijden met Johan Derksen


3 opmerkingen:

Anoniem zei

goed gedaan van dochter derksen en van lennard die begrijpen hoe het leven in mekaar zit ipv deze gefrusteerde dame

Sinterklaas en Zwarte Piet vanuit Spanje zei

Sylvana heeft wel meer nodig dan alleen professionele hulp!!!!

Robert van den Heuvel zei

Wat een storm in een glas water! Als homo ga ik ook niet kijken naar de gebakken lucht van Gordon...

Wel kijk ik graag naar Voetbal Inside, en ik voel mij heus niet beledigd, door een eerlijke mening.

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link