01 oktober 2017


Gerard Piqué: ''Ik voel me vandaag meer Catalaan dan ooit tevoren''

Gerard Piqué staat achter het referendum voor de onafhankelijkheid van Catalonië. Na het duel met Las Palmas verklaarde Pique dat wanneer zijn gedachtengoed een probleem vormt binnen de nationale ploeg, hij bereid is om vervroegd afstand te nemen van het Spaanse elftal.

De regering in Madrid verbood het referendum, waardoor de politie optrad om te voorkomen dat mensen gingen stemmen. Voor het duel braken er rellen uit in de stad en raakten er meer dan honderd mensen gewond door politiegeweld. Barcelona wilde uit sympathie voor de bevolking niet in actie komen, maar bij weigering zou Barça zes punten in aftrek krijgen. Uiteindelijk werd besloten om het duel achter gesloten deuren af te werken.
''Als mensen binnen de Spaanse bond vinden dat mijn situatie een probleem kan vormen binnen het nationale elftal, ben ik bereid een stapje terug te doen'', aldus Piqué, die al van plan was om na het WK van 2018 in Rusland te stoppen als international.

''Ik voel me vandaag meer Catalaan dan ooit tevoren', ging de tot tranen geroerde Piqué verder. 'Ik ben trots op het gedrag van de mensen in Catalonië. Stemmen is een recht dat we moeten koesteren.''



Lees ook het andere voetbalnieuws van vandaag terug op SigaarSnor!
- Superieure Max Verstappen wint GP van Maleisië
- Uiblinker Lozano helpt PSV lang Willem II
- Twintig gewonden bij ongeluk op tribune in duel Amiens - Lille




Lees ook het andere voetbalnieuws van gisteren terug op SigaarSnor!
- Column: ''De kritiek van Johan Derksen op RTL is volkomen terecht!''
- Hoe gaat het nu met... Abel Xavier
- ''Gesprek met Hélène Hendriks loopt weer volledig uit de hand'' (Voetbal Inside)
- Directie RTL7: ''Derksen en Genee zijn grote klootzakken''
- Spelersvrouwen op Instagram: Theresa Kofoed (Nicolai Jorgensen)
- Uitzending Voetbal Inside van 29-09-2017 trekt 488.000 kijkers


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link