05 november 2014


Voedselbank Oudewater erg blij met TOTO-winst Johan Derksen

Dankzij de voorspellende gave van voetbalanalist Johan Derksen krijgen de dertig gezinnen, die een beroep doen op de voedselbank in Oudewater, een feestelijke kerst.

Johan Derksen, prominent inwoner van Oudewater, werd maandagavond in de veel bekeken RTL-7 uitzending Voetbal International uitbundig in het zonnetje gezet. Derksen vult bij wijze van commercial voor sponsor de Toto wekelijks live het rijtje in. En deze keer had hij tot grote hilariteit van zijn tafelgenoten voor het eerst sinds lange tijd alle uitslagen goed. Daarmee won hij ruim 19 euro, een bedrag dat werd verhonderdvoudigd door de sponsor tot 1908,40 euro. Te besteden aan een goed doel.

Dat werd de voedselbank, een instelling die Johan Derksen een warm hart toedraagt. ''Het is schrijnend dat in het kleine dorp waar ik woon, om de hoek mensen leven die niet genoeg geld hebben om hun kinderen te eten te geven en om de contributie van de voetbalclub voor hun kind te betalen,'' zegt Johan Derksen in een reactie. ''Ik wist niet eens dat er zoveel geld in de pot zat, maar dat komt goed terecht.''

Penningmeester Andries Trul, met zijn dochter Tjissie in 2011 oprichter van de lokale voedselbank, had de uitzending zelf niet gezien. ''Maar ik kreeg een telefoontje van een van onze vrijwilligers dat de voedselbank iets had gewonnen. Maar ik wist niet dat het om zo'n groot bedrag gaat. Ik sta er versteld van. Daar kunnen we leuke dingen mee doen rond kerst. Extra fruit of ander lekkers in het pakket. Geweldig.''

Hij beklemtoont dat Johan Derksen een vaste donateur is en 'ons heel goed kent. ''De voedselbank had begin dit jaar 28 gezinnen als klant, dat aantal daalde in de zomer naar 25. Sinds de herfst is het aantal toegenomen tot dertig gezinnen. 'Dat schrijf ik toe aan het feit dat de voedselbank steeds bekender begint te worden door alle publiciteit. Ook nu weer dankzij Johan Derksen.''

Andries Trul, een gepensioneerde Philipsman, noemt de voedselbank 'een noodzakelijk kwaad'. ''We worden in Oudewater heel goed ondersteund door de kerken en het bedrijfsleven. Financieel gezien zou je ons een gezond bedrijf kunnen noemen. Een bedrijf dat gerund wordt door twintig vrijwilligers.''

bron: Algemeen Dagblad



5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik had een beter doel genomen en is allemaal eigen schuld van deze mensen,hebben geen enkel besef en ik kan het weten ik heb er zelf gewerkt.Allemaal een telefoon en ene sigaret na de andere opsteken en maar zeuren dat de regering niks voor ze doet...Zich ook moedwillig uit de arbeidsmarkt werken door nooit op te komen dagen ongelooflijk echt pfff moest er ff uit hahhaa.

Anoniem zei

Russische jongen ook blij met TOTO Winst Johan Derksen!

https://www.youtube.com/watch?v=tEhStT36RkE

Anoniem zei

05-11-14 12:51 Onzin. Er zijn ook veel mensen die het echt nodig hebben. Ik vind het klasse van Johan ! Je moet jaren geld geven aan de kankerbestrijding,, terwijl er al een geneesmiddel bestaat.. Of aan slachtoffers van een natuurramp doneren, terwijl het geld daar niet aankomt.

Anoniem zei

1000% gelijk

Anoniem zei

Schijnbaar heb jij er nooit gewerkt anders praatte je wel anders en ik zeg niet dat het naar de dingen moet die jij aangeeft.Er zijn nog wel legio doelen waar het meer nut heeft dan naar de voedselbank,en ik vind het top wat Johan doet alleen het doel ben ik minder blij mee...

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link