19 mei 2012


René van der Gijp: omgang met Johan Derksen 'vrij bizar'

René van der Gijp vindt de omgang met Johan Derksen bijzonder merkwaardig. Dat vertelt hij in De Telegraaf, zo meldt de site Mediacourant.nl. Van der Gijp praat buiten tv-opnames om nauwelijks met Derksen. "Onze omgang buiten de uitzending is vrij bizar. Wij praten eigenlijk alleen aan die tafel met elkaar. De act begint om half negen en houdt om tien uur op. Veel verder dan 'hoe gaat het?' komen we niet. We bewaren alles voor de uitzending."

Ook conflicten praten de twee niet uit buiten de camera's om. "Stel dat wij samenwerken en jij hebt iets vervelends over mij in de pers gezegd. Dan is het de normaalste zaak van de wereld dat ik naar je toeloop in de make-upkamer en zeg: 'Joh, dat moet je niet meer doen'. Bij ons gebeurt dat pas als de camera aan gaat. Dan zegt Johan: 'Als je nog eens zoiets over mij zegt, dan heb je echt... en dan gaat het los. Dan schuurt het ook, dan gebeurt er wat, dat vind ik leuk. Misschien raar op menselijk vlak, maar het werkt al jaren als een tierelier."

Van der Gijp heeft vorig jaar maandenlang met een burn-out thuis gezeten. Hij zegt daar nu over: "Bij televisie is het ook nog eens zo dat als er niets te vertellen is, ze je toch nog uitpersen. Voor je het weet zit je overal, van 's ochtends bij KoffieMax tot middernacht bij Pauw & Witteman. En dan ook nog al die congressen, lezingen en feestjes... Je wordt een rondtrekkend circus en daarom liep het helemaal uit de rails. Nu doe ik iets rustiger aan, let beter op mezelf. Maar ik blijf van voetbal houden. Ik kan er eindeloos naar kijken, want het is het mooiste spelletje dat er is."


10 opmerkingen:

Anoniem zei

alsof gijp en dersken ooit conflicten hebben

Anoniem zei

Je ziet ze wel veel in die intro stukjes praten en lachen. En als ik me niet vergis kent René Johan al sinds zijn jeugd.

Anoniem zei

De Telegraaf, de Story, van hetzelfde laken een pak.

Anoniem zei

Dat is typisch de voetballerij. Iedereen kent iedereen maar soms kan je iemand voor jaren niet meer tegenkomen. Tis ook een gek wereldje met gekke mensen:p

Anoniem zei

Bullshit

Anoniem zei

"Als je nog eens zoiets over mij zegt, dan heb je echt..." Heeft Derksen ooit zoiets tegen Gijp gezegd on air? Kan ik me niet voorstellen.

Ron zei

Ik kijk toch al zeker vanaf 2002 naar hun, maar ik heb nog nooit gezien dat die 2 ook maar een verkeerd woord tegen elkaar gezegt hebben. En derksen kent van der gijp toch al vanaf ze 10de ofzo?

Anoniem zei

Lui varken.

Anoniem zei

Misschien zegt Rene zoiets wel, omdat ie gewoon Mediageil is, en gewoon in het nieuws wil zijn?

Omdat ie weet dat hier dan over gesproken word?

Anoniem zei

Wilfred en Johan hebben een paar keer grapjes gemaakt over Gijpie toen ie depri thuis zat.

Renzo

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link