12 juni 2018


Column Angela de Jong: ''Gijp, Genee, Derksen lieten geen spaan heel van Humerto Tan''

Zelden heb ik me als tv-kijker zó schizofreen gevoeld als gisteren tijdens VI Oranje blijft thuis. Op de plek waar Humberto Tan vorige week vijf dagen lang werd bejubeld, fikte het trio Gijp, Genee en Derksen in hun eerste aflevering hun collega tot zijn schoenveters af. Ze waren in vorm. Geen spaan lieten ze van hem en het megalomane afscheid heel.


Het kwam natuurlijk niet als een verrassing. Iedere vaste kijker zat erop te wachten. Sterker nog, het zou raar zijn geweest als de heren het níet hadden gedaan, gezien hun geschiedenis. Achter de schermen was ook iedereen op de hoogte, te oordelen naar de beeldfragmenten die klaar stonden om op het juiste moment ingestart te worden.

Voor de duidelijkheid: van mij mogen ze. Het was ouderwets pittige tv en elk kritiekpunt was raak. Maar mijn schizofrene gevoel zit hierin: waarom doet de RTL-directie, of wat er nog van over is, dit zichzelf aan? En hun toch al beschadigde ster Humberto, die net voor drie jaar heeft bijgetekend? En de redactie van Late Night, die nu de redactie is van VI Oranje blijft thuis? Ja echt, ik verzin dat niet.

Waarom wilden ze bij RTL per se vijf weken lang een talkshow over een WK dat totaal niet leeft en ook niet zal gaan leven, bij gebrek aan het Nederlands elftal? Waarom moest die talkshow per se op vlaggenschip 4, waar een film of herhaling van Help mijn man... op hetzelfde tijdstip waarschijnlijk ook een paar honderdduizend kijkers trekt? Waarom wilden ze de drie ongeleide projectielen aan hun contract houden, terwijl ze met hun hoofd bij hun nieuwe werkgever zitten en het ze dus niet uitmaakt wie ze bij RTL tegen de schenen schoppen?

Het worden vijf lange weken voor de leiding van de zender, wat ik je brom. Er zullen nog wel meer van dit soort intermezzo's komen. Een berisping heeft geen zin, tussentijds de stekker eruit trekken levert enkel negatieve publiciteit op. Ondertussen zal de trouwe RTL 4-fan (zo die er nog zijn) zich steeds meer geschoffeerd voelen door zijn eigen zender en afhaken.

En waar ik helemaal niet bij kan met mijn verstand: dit konden ze bij RTL van tevoren allemaal bedenken. Dus nog een keer: waarom? Als u het weet, hoor ik het graag.



1 opmerking:

Anoniem zei

Snap niet dat men maar denkt dat de kijker niet zit te wachten op zon programma met het wk nu we er zelf niet bij zijn.Zal me een reet zijn werkelijkwaar blijft top wk en top prgramma

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link