13 december 2017


UCI: verdachte waarden in urine Chris Froome

De UCI meldt dat er verdachte waarden zijn gevonden bij Chris Froome bij een dopingtest tijdens de Ronde van Spanje. De Brit had een te hoge waarde van salbutamol - een middel tegen astma - in zijn urine. Hij ontkent misbruik, maar een schorsing ligt op de loer voor de renner van Team Sky.

Froome won dit jaar de Tour de France en de Vuelta a España. Hij leverde na de achttiende etappe van de Vuelta de positieve plas in.

"Het is algemeen bekend dat ik astma heb en ik weet precies wat de regels zijn", zegt Froome in een verklaring op de website van zijn ploeg. "Mijn astma werd erger tijdens de Vuelta en daarom volgde ik het advies van de ploegarts op om mijn dosis te verdubbelen."

"Ik neem mijn leiderschapsrol in de sport erg serieus. Het is heel goed dat de UCI de testresultaten onderzoekt en samen met de ploeg zal ik alle informatie aanleveren die nodig is."


Alessandro Petacchi werd een jaar geschorst na een positieve test op hetzelfde middel tijdens de Giro van 2007. Ook moest de Italiaan zijn vijf etappezeges inleveren. Diego Ulissi kreeg in 2014 negen maanden schorsing voor het gebruik van salbutamol.



Lees ook het andere voetbalnieuws van vandaag terug op SigaarSnor!
- Dansje Zweedse handbaldames gaat de wereld over



Lees ook het andere voetbalnieuws van gisteren terug op SigaarSnor!
- Uitzending Voetbal Inside van 11-12-2017 trekt 764.000 kijkers


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link