31 oktober 2017


Column: ''Wat blijft Shanice van de Sanden een vreselijk irritant persoon''

Zoals ik al voorspelde in een eerdere column, is de aandacht voor het vrouwenvoetbal gedaald tot het nulpunt. Tot afgelopen week, de Oranje Leeuwinnen moesten spelen tegen Noorwegen. En opeens was daar ook weer mijn grootste irritatiepunt, Shanice van de Sanden!

Na het succesvolle EK Vrouwenvoetbal schreven al diverse prominenten (Dijkshoorn, van Hanegem, Waterreus) dat het aandacht voor het vrouwenvoetbal snel zou afnemen. En ze hebben een voor een gelijk gekregen. Er komt geen hond af op de Eredivisie voor vrouwen, en wordt geen artikel geschreven over diezelfde Eredivisie voor vrouwen in kranten of tijdschriften en trok de interland van de Oranje Leeuwinnen afgelopen week tegen Noorwegen ruim 800.000 kijkers. Dus ook geen miljoenenpubliek meer.

Maar afgelopen week druppelde het nieuws over het Vrouwenvoetbal weer binnen. Sarina Wiegman en Lieke Martens werden op het FIFA gala terecht gekroond tot beste coach en beste speelster ter wereld. Maar tijdens de bekendmaking van deze winnaars, zag je de voltallige selectie van de Oranje Leeuwinnen bij elkaar zitten. En slechts een persoon gedroeg zich als een volslagen idioot. Inderdaad, mijn grootste irritatiepunt Shanice van de Sanden. Kan deze vrouw niet normaal doen? Heeft ze een vorm van ADHD? Of is ze enorm fan van zichzelf? Ik denk echt een mengeling van deze drie.

Ik heb ook moedwillig de media vermeden als het ging om nieuws over het mooie feit dat de Oranje Leeuwinnen een koninklijke onderscheiding kregen. Want ik wist dat ik me wederom enorm zou irriteren aan de persoon Shanice van de Sanden. Toch besloot ik toch maar om de interland van de Oranje Leeuwinnen tegen Noorwegen te gaan kijken, maar ook daar stoorde ik me weer enorm aan het gedrag van Shanice van de Sanden. Ze loopt er net bij alsof ze 'een absolute grootheid in haar sport is', terwijl ze in het echt maar een hele beperkte voetbalster is. Bovendien mocht Van der Sanden keepster Van Veenendaal enorm dankbaar zijn dat ze de strafschop wist te stoppen die door haar werd veroorzaakt.

Enfin, ik heb me dus weer lekker een weekje zitten irriteren aan het gedrag van Shanice van de Sanden. En als klap op de vuurpijl had mevrouw Van de Sanden ook zelf nog even 'groot nieuws' te melden aan de media. Ik was erg benieuwd, maar mijn vooroordelen over haar werden wederom bevestigd. Mevrouw Van de Sanden zei tegen de media dat ze haar korte haarcoupe wilt inwisselen voor een paardenstaart! Wie wilt dit nu in godsnaam weten? En waarom moet er een enkele media zijn die dit nieuws ook daadwerkelijk publiceert?

Ik kijk voorlopig niet meer naar de Oranje Leeuwinnen, enkel en alleen door het vreselijke gedrag van Shanice van de Sanden. En nu niet allemaal zeggen dat ik de Oranje Leeuwinnen wel erg makkelijk laat vallen, want dat is onjuist. Bij de volgende interland van de Oranje Leeuwinnen luister ik gewoon naar de radio. Dan moet ik inderdaad de mooie acties van Lieke Martens en de prima steekballetjes van Jackie Groenen wel missen, maar dan hoef ik me tenminste niet meer te irriteren aan Shanice van de Sanden. Wat een vreselijk irritant persoon is dat gebleven zeg!!


Oliver.


3 opmerkingen:

Dennis zei

Je kunt je niet irriteren aan iets, hooguit ergeren..

Anoniem zei

Irritant column

Anoniem zei

Ik erger me aan deze nietszeggende "columns" van Oliver

Altijd Johan Derksen napapegaaien

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link