24 december 2015


Wim Kieft: ''Ik ben niet meer die walgelijke gozer die ik was''

Wim Kieft heeft een zware tijd achter de rug met een cocaïne en alcoholverslaving, maar door de verkoop van zijn biografie lijkt alles weer stukken beter te gaan met Wim Kieft. Echter rekent hij zichzelf nog niet al te rijk.

Wim Kieft kijkt in het magazine Voetbal Inside terug op zijn verslavingsperiode. Hij geeft aan nog niet helemaal van zijn verslavingsproblemen af te zijn. ''Op dit moment gebruik ik geen alcohol of cocaïne. Ik voel geen druk, er is geen strijd. Er is een bepaalde rust. Een bevrijdende rust. Er is overzicht in mijn leven. Ik ben niet meer die walgelijke gozer die ik was. Die door afhankelijkheid van zijn verslaving loog en bedroog. Ik ben een aangenamer mens nu! Heb enorme ontwikkeling doorgemaakt. Ik kan weer voelen, ik kan weer mijn waardering tonen naar anderen, In relaties en contacten met mensen die me dierbaar zijn, kan ik mezelf weer van mijn oude, oorspronkelijke kant laten zien. Daar krijg ik positieve respons op. Ja, ik voel me best wel een geluksvogel!''

Toch weet ook Wim Kieft dat de terugval naar de verslaving altijd op de loer ligt. ''Ik heb te veel gezien en gehoord om zeker te weten dat ik de rest van mijn leven clean zal blijven. Negentig procent van de mensen die is afgekickt, krijgt te maken met een terugval. Dat is bijna onvermijdelijk. Sommigen zelfs na tien jaar. Ook ik ben in het begin teruggevallen. Want eens verslaafd, is altijd verslaafd, daar ben ik wel achter gekomen. Die vatbaarheid zit in mijn dna, dat is het verhaal. Het is een verschrikkelijke rotziekte. Mijn taak is ervoor te zorgen dat ik niet getriggerd wordt door die rotzooi!''

Dat aan tafel bij Voetbal Inside weleens grappen worden gemaakt over de cocaïneverslaving doet Wim Kieft vrij weinig. ''Die grappen van Johan (Derksen) kan ik hebben. Als ik zo nodig een boek over mijn verslaving moet uitbrengen, neem ik de geintjes over cocaïne op de koop toe. Als ik in een meeting een schepje poedermelk neem, voor de koffie, krijg ik ook te maken met kwinkslagen van anderen over een snuifje. Prima!''


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link