31 maart 2011


René van der Gijp wil geen tafelheer zijn

Hoewel De Wereld Draait Door naar eigen zeggen het favoriete tv-programma van René van der Gijp is, tafelheer zal hij er niet worden. Dat zegt de 49-jarige voetbalanalist deze week in een interview in TrosKompas.

"Heel vaak word ik gevraagd als gast in andere talkshows, maar daar voel ik niks voor. Dan moet ik zeker als een Jan Mulder dwars door het betoog van een of andere deskundige gaan roepen: 'Schande!'. Dat vind ik zo klein. Als je iemand aanvalt, moet je op zijn minst over dezelfde kennis beschikken."

Van der Gijp is tevreden met het leven zoals hij dat nu leidt. "Al bijna vijftig jaar verloopt mijn leven precies zoals ik het voor ogen had. Elke maandag en vrijdag zit ik aan een tafeltje te praten over voetbal en vijf keer per week geef ik lezinkjes. Ik zou me geen leukere invulling van mijn bestaan kunnen voorstellen."

Een vakantie is aan Van der Gijp overigens niet besteedt. "Ik heb geen behoefte aan vakantie. Ik vermaak me prima als ik een paar uurtjes lekker kan fietsen in eigen land."


2 opmerkingen:

Anoniem zei

René is een held!

Wouter zei

Gijp houdt niet van heftige discussies - als zoiets tijdens VI gebeurt dan is hij of stil, of hij probeert de sfeer terug te krijgen met een of andere grap. Daarom is hij ook niet geschikt als tafelheer oid, hij is gewoon geen man van de felle discussie. Derksen daarentegen wel, ik vind dat we een 'Derksen Tafelheer' actie moeten beginnen - hij maakt elke gast dan af die in die uitzending zit net zoals laatst bij P&W :-D

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link