19 december 2010


Wilfred Genee: Mart Smeets loopt me gewoon voorbij

Wilfred Genee heeft gemengde gevoelens over tv-collega Mart Smeets. Hij vindt de NOS-coryfee een vakman, maar kan het op persoonlijk vlak minder goed met hem vinden. Dat vertelt Genee in Weekend.

"Mart Smeets is op het ene moment heel aardig, en op het andere moment loopt hij me gewoon voorbij en doet hij alsof hij me nog nooit gesproken heeft", aldus Genee. "Het zal met zijn stemming te maken hebben, maar het lijkt me wel vermoeiend als je zo bent."

Op professioneel vlak heeft Genee niets aan te merken op Smeets. "Mart is qua techniek, tempo, schakelen, vakkennis en intonatie de beste, maar dat vindt hij zelf ook, en dat maakt het wel eens lastig."

Genee vindt de overige NOS-presentatoren leuker in de omgang. "Tom Egbers is een zeer sympathieke man, ik denk alleen niet dat hij de beste sportpresentator is. Jack van Gelder is qua techniek een van de besten. Toine van Peperstraten is een goede presentator, al zou ik bij hem een wat meer herkenbare stijl willen zien. En dan bedoel ik niet dat hij zo'n vreemde bril op moet zetten, wat hij soms doet, of een raar pak aan moet trekken. Ik bedoel qua presentatiestijl. Toine is overigens een van de leukste collega's die ik ken."

Genee verwacht nog wel een tijdje rond te blijven lopen in Hilversum. "Het klinkt misschien wat aanmatigend, maar ik denk dat ik enkele basiskwaliteiten heb waardoor er nog wel een tijdje werk voor me zal zijn. Ik presenteer en interview makkelijk en kan meer dan sport alleen. Ik schrijf en maak radio, dus ik heb een brede basis."


1 opmerking:

Anoniem zei

Mart 'mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen' Smeets is gewoon een zeer zelfingenomen persoon.
Alhoewel de heren van RTL7 dit ook hebben, maar dan gelukkig met een gezonde dosis zelfspot.

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link