27 december 2010


Johan Derksen: lol in het voetbal gaat er steeds meer van af

"De lol gaat er in het voetbal steeds meer van af". Was getekend: Johan Derksen. In het AD van vandaag zegt Derksen verder: "Echte karakters als Cruijff, Van Hanegem en Suurbier kom je niet meer tegen. Het zijn nu volledig door mediatrainers geïndoctrineerde sprekende poppen."

"Dat het WK voetbal aan dit land voorbij gaat is een zegen. We hebben wel wat anders aan ons hoofd: stakende postbodes, te weinig blauw op straat, bejaarden die één keer per week worden gedoucht. Dan organiseer je geen feestje voor corrupte bobo's van de FIFA."

"Toch voel ik me thuis in het voetbal, zolang ik mag zeggen wat ik er van vind. Als mensen dat als stuitend ervaren - jammer. Zo neem ik bij Voetbal International geen vrouwen meer aan - mits lesbisch. Je wordt gek van al die verloven, deeltijd en andere regelingen waardoor je iemand máánden mist. Seksist? Het zal wel."

"Ik ben een workaholic, zeven dagen per week. Noem het maniakaal. Werken heb ik nooit geschuwd. Dat kon niet anders, ik moest altijd opboksen tegen mensen met aanzienlijk meer talent."

"Talenten hebben de neiging op hun kennis en kunde te parasiteren en daardoor lui te worden. Wilde ik de race winnen, dan móest ik wel pezen. Want ik zeg altijd: 'bij mij komt het talent niet in grote brokstukken mijn broekspijpen uit.'"

Het hele interview met Johan Derksen is te lezen in het AD van 27 december.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link