14 oktober 2009


Johan Derksen over AZ/DSB, Halina Reijn en Dion Bartels (Pauw & Witteman)

Zoals eerder aangekondigd was Johan Derksen gisteravond te gast in Pauw & Witteman. Hij kwam langs om te spreken over de problemen bij DSB en de gevolgen daarvan voor de voetbalclub AZ. Hij mengde zich, zoals we van Johan gewend zijn, echter ook in de andere onderwerpen. Enkele uitspraken:

Over Dirk Scheringa, die ondanks de DSB-problemen aanblijft als voorzitter van AZ: "Scheringa weet zijn plaats niet. Hij was geen voorzitter omdat hij er zoveel verstand van had of omdat het een gezellige man was, maar omdat hij het geld in zijn zak had. Nu dat geld er niet meer is, is hij volledig overbodig."

Nogmaals over Scheringa: "Dat oeverloze gezeik over die geitenwollen sokken altijd en het meenemen van huis van bruine boterhammen met kaas: hij heeft ook een privéjet staan en een gepantserde Mercedes met zes lijfwachten erin. Dus ik vind dat altijd een beetje gespeeld."

Over de toekomst van AZ: "AZ wordt weer gewoon een heel simpel provincieclubje. (...) AZ heeft boven z'n stand geleefd dankzij de financiële injectie van Dirk Scheringa. (...) Zonder Scheringa heeft AZ weer de concurrentie te duchten van Telstar en Volendam."

Over AZ-trainer Ronald Koeman: "Zo'n Koeman is er in gestapt, want die maakt altijd de verkeerde keuzes, en die voelt zich ook niet prettig meer. Die is nu al aan het uitkijken naar een andere club. Die wil niet de trainer zijn die met AZ straks degradatievoetbal speelt."

Tegen advocaat Dion Bartels, die de DSB-kopstukken aansprakelijk wil stellen voor het omvallen van de bank, maar zijn cliënten daar wel eerst forse advocaatkosten voor laat betalen: "Ik vind het bijna gênant. Want u doet nu net of u erg begaan bent met het lot van deze mensen (...), maar ik heb sterk de indruk dat u erg blij bent met de actie van meneer Lakeman, want dat levert goud op. (...) U bent waarschijnlijk erg blij met deze ramp."

Naar aanleiding van de voorstelling van actrica Halina Reijn, over een vrouw die in de steek is gelaten door haar minnaar, tegen Bartels: "U bent toch weleens gedumpt door een vrouw neem ik aan? (...) U heeft nog niks meegemaakt in het leven!"

Over Halina Reijn: "Ik zit deze mevrouw zo eens te bekijken, want ik zie haar nu voor het eerst van dichtbij, en ik heb altijd de indruk dat mensen die aan toneel doen als ze geïnterviewd worden ook toneel spelen. Ik vraag me altijd af: hoe zijn die echt? Want ik vind het een beetje een act, of ben je altijd zo?" En even later: "Maar als je net zo goed toneel speelt als hier vanavond, dan kom ik binnenkort kijken!"

De uitzending van Pauw & Witteman is hier (Windows Media Player) of hier (Silverlight) te bekijken. De gedeeltes met Johan Derksen: 01:40-02:35, 11:15-12:05, 15:05-15:35, 24:50-27:30 en 42:55-50:30.

Of kijk 'Pauw & Witteman in 5 minuten':



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link