30 november 2018


Column (Angela de Jong): ''Lieve homo's, negeer de mannen van Veronica Inside''

Ik heb lang getwijfeld of ik dit stukje wel zou tikken. Want ik vind dat de heren van VI al genoeg aandacht krijgen. Net als al die zogenaamde #ophef op Twitter, dat totaal geen afspiegeling is van Nederland.

En als ik dát opschrijf, is dat eigenlijk schijnheilig, want dan doe ik wat ik juist niet wil: nog meer olie op het vuur gooien en zo’n uitspraak van Johan Derksen veel te serieus nemen.

Maar ik wil alle jonge homo’s van Nederland graag een goedbedoeld advies geven: laat die mannen van VI. Negeer ze. Haal je schouders op, leef je leven, ga lekker uit, zoen wie je wilt, ook midden op straat. Natuurlijk is Johans quote ‘we moeten ophouden met dat het zo moeilijk is om uit de kast te komen, iemand met een karakter komt daarvoor uit’ verre van aardig of intelligent. Je zult maar een worstelende jonge homo (m/v) zijn die al vier jaar depressief is omdat hij zijn bekrompen omgeving moet gaan vertellen dat hij ‘anders’ is.

Maar door zo´n twitteractie #SorryJohan maak je Derksen echt belangrijker en groter dan hij is. Dat dringende advies geldt ook voor de media overigens, waaronder mijn eigen krant. Je hoeft niet elke uitspraak die hij in het programma doet, te verheffen tot nieuwsstukje op de website, ook al ‘klikt’ het zo lekker.

Het is simpel: Derksen en consorten maken twee keer per week een avondvullende voorstelling op Veronica. Daar doen ze heel wat mensen een groot plezier mee. Het merendeel van die kijkers weet heus wel dat ze alles wat Johan Derksen zegt over homo’s, Sylvana, Zwarte Piet, Humberto Tan, transgenders en noem maar op, met een korreltje zout moeten nemen.

Die lachen met al die politiek incorrecte onzin de stress van de werkweek van zich af en gaan weer door met hun leven. Vaak is hun eigen zoon, neef of buurman homo en daar hebben ze totaal geen moeite mee. En vind je het programma niks, dan kijk je gewoon niet. We leven nu eenmaal in een vrij land, linksom én rechtsom.

Ik vind het wel eens zorgwekkend. De huidige generatie twintigers en dertigers lijkt zelfspot ingeruild te hebben voor een stel extra lange tenen en heeft blijkbaar ook te veel tijd. Om een lesbische vriendin te citeren: hebben al die mensen nou echt niets beters te doen dan zich druk te maken om wat Johan Derksen vindt?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link