02 november 2017


Jeroen Zoet: ''Ik snap niet waarom Cillessen eerste doelman van Oranje is''

Jeroen Zoet is bij PSV bezig aan een sterke reeks. Maar dat heeft zich niet vertaald in zijn positie bij het Nederlands elftal. ''Het is behoorlijk verwarrend'', aldus de doelman van PSV.

Zoet heeft met PSV de titelconcurrenten Ajax en Feyenoord op achterstand gezet. ''Misschien is het wel logisch te denken dat we de favoriet voor de titel zijn. Ik durf dat ook echt wel te zeggen, maar het seizoen is nog lang. Druk geeft de koppositie in elk geval niet. Het geeft eerder een bepaald gevoel van vrijheid als je een aantal punten los staat. We gaan de wedstrijd niet in met het idee: Oeh, als we verliezen, dan komen ze dichterbij. We denken eerder: Ah, lekker weer een wedstrijd, doelpunten maken, winnen, kom maar op. Dat is een prettig gevoel.''

Bij Oranje heeft de doelman dat prettige gevoel minder. De laatste vijf interlands zat hij zich te verbijten op de bank. Met de keuze voor Jasper Cillessen, reservekeeper van Barcelona, was hij het niet eens. ''Absoluut niet zelfs. Maar ik kan er niets meer aan veranderen, dus heeft het niet veel zin daar lang bij stil te blijven staan. Ik kan mezelf zeker de laatste maanden niets verwijten, omdat ik bij mijn club top presteer. Als dat niet zo is, zou ik ook niet zulke uitspraken doen. Het is een keuze geweest van de bondscoaches, daar moet ik mee omgaan.''

Zoet weet ook niet goed op basis van welke argumenten bondscoach Dick Advocaat zijn keuze heeft bepaald. Het gaat blijkbaar om andere dingen dan wedstrijdritme. ''Dat klopt, denk ik, en dat is heel vervelend voor mij. De ene keer gaat het wel over het hebben van ritme en een andere keer telt dat ineens niet. Dat is verwarrend.''

In de ogen van Zoet hebben de vele wisselingen Oranje niet geholpen. ''Als er altijd maar gewisseld wordt, worden spelers teleurgesteld, is er onzekerheid en dat helpt niet mee. Dat is mijn conclusie. Als die vaste basis er wél zou zijn en ik zou daarin niet spelen, dan zou ik me uiteraard in die rol schikken. Maar zoals het nu is gegaan, is niet goed geweest. Nu schik ik me ook in die rol, maar ik ben het er niet mee eens.''


Lees ook het andere voetbalnieuws van vandaag terug op SigaarSnor!
- Tottenham Hotspur te sterk voor Real Madrid (3-1)
- Zwak Feyenoord verliest ook vierde duel in de Champions League
- Betweters #11: ''Laat Jones gewoon onder de lat blijven staan bij Feyenoord''



Lees ook het andere voetbalnieuws van gisteren terug op SigaarSnor!
- Column: ''Wat blijft Shanice van de Sanden een vreselijk irritant persoon''
- Hoe gaat het nu met... Nii Lamptey
- Uitzending Voetbal Inside van 30-10-2017 trekt 665.000 kijkers


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link