24 december 2015


Johan Derksen: ''Blij als de feestdagen voorbij zijn!''

Het is winterstop en ook de mannen van Voetbal Inside gaan zich opmaken voor de feestdagen. Johan Boskamp is traditioneel, Hans Kraay Jr. heeft een hekel aan kerstbomen van en Johan Derksen vindt kerst een 'zinloos vreetfestijn'!

Bij Johan Boskamp komt iedereen op eerste kerstdag thuis en wordt er lekker gegeten. ''Daarin ben ik heel erg traditioneel'', aldus Johan Boskamp. Op tweede kerstdag kan Johan Boskamp zomaar eens in Londen opduiken. ''Misschien pak ik op het allerlaatste moment wel een treintje naar Londen. Daar worden soms op tweede kerstdag wel drie wedstrijden gespeeld. Ik snap ook niet waarom Louis van Gaal dat wil afschaffen. Hele gezinnen komen op die wedstrijden af!'' Op Oud en Nieuw zit Johan Boskamp weer voor de buis. Vuurwerk afsteken doet hij echter niet. ''Aan die gekkigheid doe ik niet meer mee!''

Hans Kraay Jr. heeft vrij weinig met kerst, maar daar denkt zijn vrouw (Sofie) anders over. ''Ik heb een hekel aan kerstbomen, dat vind ik he-le-maal niks. Maar omdat Sofie, mijn vrouw zo'n boom inclusief de lichtjes wel mooi vindt. hebben we ieder jaar een mooie kerstboom in huis. Op die manier maakt ze, zo zegt ze, van ons huis een thuis. Want op een of andere manier is het bij ons altijd een zoete inval. Alles komt hier met kerst en oud en nieuw, de hele familie. Ik geloof dat Sofie wel vier keer boodschappen doet. Natuurlijk, dat is mooi, zo met z'n allen. En dat vind ik niet alleen. Zo kijkt mijn vader, verdrietig als hij is vanwege mijn moeder, er al maanden naar uit om met Sofie kerst te vieren. Hij de stoere trainer van Ruud Gullit, de oud coach van onder meer Ajax, PSV en Feyenoord, is dan zó blij dat hij mag komen.''

René van der Gijp doet weinig bijzonders met kerst. ''Ik heb er niet zoveel mee. Als ze op eerste en tweede kerstdag Voetbal Inside zouden doen, zou ik dat prima vinden. Ik ga die dagen een beetje op de bank liggen en naar Engels voetbal kijken. Met oud en nieuw ga ik met mijn zoon een beetje vuurwerk afsteken en de herhaling kijken van de oudejaarsconference van Herman Finkers kijken!''

Johan Derksen vindt kerst zelfs een 'zinloos vreetfestijn'! ''Ik vind die feestdagen maar niks en ik ben ook niet zo van dat religieuze. Vreselijk gewoon. Daarom zul je ook nooit zo'n kerstboom met die kitscherige lichtjes bij mij in de kamer zien staan. Nee, die gezelligheid is aan mij niet besteed.'' Op eerste kerstdag doet Johan Derksen naast zijn radioprogramma voor Radio Rijnmond vrij weinig. ''Ik loop wat met de hond en kijk naar een of andere slappe kerstfilm. Naar Robert ten Brink kan ik niet kijken. Ik heb het gevoel dat hij al vijftig jaar dezelfde kunstjes doet. Er is sowieso veel bagger in de periode rondom de feestdagen op TV. Daarom ben ik altijd blij als het week 2 januari is!''


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link