04 juli 2012


Uitzending Tour du Jour van 03-07-2012 trekt 641.000 kijkers

De uitzending van Tour du Jour van dinsdag 3 juli 2012 (hier terug te zien) heeft 641.000 kijkers getrokken (marktaandeel: 15,2 procent). Daarmee eindigde het programma op de 17e plaats in de Dag Top 25. Dat blijkt uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO).

Tour du Jour is tijdens de Tour de France iedere dag tussen 22:30 en 00:00 uur te zien op RTL4. Gemiddeld trekt Tour du Jour tot nu toe 624.500 kijkers per keer.

Het programma De Avondetappe van de NOS, dat van 23:00 tot 00:00 uur werd uitgezonden op Nederland 1, trok gisteren 771.000 belangstellenden (marktaandeel: 21,1 procent). Gemiddeld trekt dat programma 770.000 kijkers per uitzending.

Klik hier voor een overzicht van eerdere kijkcijfers of bekijk hier alle uitzendingen van, fragmenten uit en het laatste nieuws over Tour du Jour.


35 opmerkingen:

Rob Amsterdam zei

Ik moet de uitzending van gisteren nog kijken. Zal ik nog maar snel gaan doen.

Rob Amsterdam zei

Nog maar 140.000 kijkers verschil tussen een top programma met top presentator en een vetklep die van ons belasting geld grote hoeveelheden wijn en Frans eten naar binnen zit te werken.

Anoniem zei

Rob Amsterdam

Ik zou zeggen laat je opnemen je bent ziek.

Anoniem zei

Rob wat is jou probleem? Idioot.

Anoniem zei

Rob Amsterdam, jij bent een debiel.

Anoniem zei

Hey Rob ken jij Wolfheze? Zo niet kijk even op Google!

Anoniem zei

Rob: zoek hulp.

Programma is prima. Echt leuk en de kijkcijfers zijn helemaal top.

Rob Amsterdam zei

@04-07-12 11:16
Wat is er prima aan dat NOS programma? Ze nodigen wat gasten uit voor een gratis vakantie. Stoppen ze vol met wijn en eten en gaan rustig door met het in slaap wiegen van de kijkers. Je kan ons belastinggeld beter besteden zou ik zeggen. Geef mij maar Tour de Jour. Wordt door de commercie betaald en het is nog leuk en informatief ook.

Anoniem zei

Rob Amsterdam heeft wel gelijk,idiote NOS fans.

Anoniem zei

Ja, die ROb heeft gelijk.


Het is een idiote besteding van belastinggeld, omdat ik doelen kan verzinnen die nuttiger zijn. Zorg, onderwijs en veiligheid bijvoorbeeld. Het is al helemaal idioot als je weet dat er al een tourtalkshow is (!) en dan ook nog eentje van zelfstandige ondernemers.

Dus je presteert het als overheid om 1) belastinggeld te verspillen en 2) zelfstandige ondernemers het leven zuur te maken.

Anoniem zei

Rob

Zal er ooit een dag zijn waar je niet scheld.Ik vind tour de jour ook goed maar ik hoef niet zo nodig anderen te gaan schelden.

Rob Amsterdam zei

@04-07-12 12:05
Smeet is toch een dikzak of niet. Goh wat erg zeg als je dat zegt. Grow up met je schelden.

CrazyDJ07 zei

Rob Amsterdam.

Mart is een vakman, kwalitatief gezien vind ik het programma van hem beter dan tour du jour.
Tour du jour is misschien vermakelijker maar de sfeer die Mart weet te creëren past helemaal bij de tour en ik kijk er dan ook graag naar.

Maar goed, meningen verschillen.
Als jij vindt dat het een flut programma is, prima, iedereen mag een mening hebben hè maar enig respect in je donder zou wel eens fijn zijn...

Anoniem zei

hahah niemand leest de reactie van Rob amsterdam. ze brallen elkaar wat na. haha te dom...

Anoniem zei

Of Mart nu een vetklep is of niet, ik ben op deze site voor VI/TdJ. Prima cijfers voor TdJ, dat lijkt me belangrijker dan hoe de presentator van de concurrent eruit ziet.

SigaarSnor zei

@Rob Amsterdam: Ik vind dat CrazyDJ07 wel een beetje gelijk heeft. Je mag hier best bespreken dat je het programma van Mart niet of juist wel leuk vindt en hetzelfde omgekeerd voor Tour du Jour, maar dat kan inderdaad ook zonder gelijk termen als "vetklep" en "dikzak" te gebruiken. Los van dat het weinig respectvol is, leidt het ook alleen maar af van de boodschap die je blijkbaar uit wilt dragen.

Anoniem zei

In tegenstelling tot Studio Sportzomer met Jack vindt ik het het wel een toegevoegde waarde dat de avondetappe op locatie is. Ik vind dit echt een prachtig programma met een geweldige sfeer. Dus Studio Sportzomer vind ik beter en Mart is en blijft een Baas.

Rob Amsterdam zei

Waarom moet ik respekt hebben voor die doorgedraaide zelfingenomen eigenheimer van een Smeets. Die man is geen knip voor de neus waard.
Dat si mijn mening en daar blijf ik bij.

Anoniem zei

Rob Amsterdam=Johan Derksen

Kev zei

Ban die rob amsterdam van hier, Word een beetje moe van meneer perfect ze gehuil.

Rob Amsterdam zei

@Kev
Vervelend eh een mening die anders is dan die van jou. Lutser dat je bent.

SigaarSnor zei

@Rob Amsterdam: Kappen nou. Vanaf nu zal ik hier en ook onder de andere berichten rücksichtslos alle offtopic berichten gaan verwijderen. Daar heb ik totaal geen zin in, dus ik hoop dat jullie er voor zorgen dat het niet nodig is.

Anoniem zei

In tegenstelling tot Sjek heeft Mart best een ok programma. Als ik het kan redden kijk ik ze allebei. De programma's vullen elkaar goed aan. Wat mij betreft mag je reacties verwijderen of mensen bannen die zich niet kunnen gedragen, voegt niets toen aan deze fijne blog.

Anoniem zei

Eens. Ook ik vind het programma van Mart boeiend en onderhoudend. Dagelijks zitten ze op een mooie locatie en vaak hebben ze gasten uit de tour zodat het een functie heeft om uit te zenden vanuit Frankrijk. De aflevering van eergisteren waarin drie Nederlandse ploegleiders te gast waren was bijzonder informatief en leuk om te zien.

Natuurlijk overdrijft Mart weleens met zijn vragen en het leiden van het gesprek, vaak weet hij toch een mooi gesprek teweeg te brengen aan tafel.

Anoniem zei

Ben met sigaarsnor eens

Rob Amsterdam

Heeft geen enkele respect noch voor mede bloggers noch voor een bijna 70 jarige presentator.

Rob Amsterdam zei

Ben het helemaal met je eens sigaarsnor.

@04-07-12 16:56
marts programma Onderhoudend zeg je, om ermee in slaap te vallen ben ik wel met je eens.

Anoniem zei

Rob Amsterdam

Dat mag.ieders mening,maar waar de meest mensen hier mooite mee hebben is dat gescheld van jouw.ja mag het vinden wat je wil,maar je hoef Mart niet uit te schelden dat heeft ie volgens mij niet verdiend.

Rob Amsterdam zei

@04-07-12 17:38
Waar ik moeite mee heb is de lange tenen van sommige. Als dit schelden is wat ik doe dan staan jullie wel erg ver van de maatschappij. Prima dat jullie dat vinden maar ik sta nog steeds achter wat ik schrijf.
On topic, Tour de jour mag wel minder kijkers hebben maar heeft wel de toekomst. Wacht maar af.

Anoniem zei

In mijn omgeving gelden woorden als VETKLEP DIKZAK als scheld woord.ben nog niemand tegen gekomen die met deze woorden blij is,laat staan een senior iemand.

Anoniem zei

De avondetappe heeft ontzettend mooie locaties wat een toegevoegde waarde heeft. Dit mag dus wel wat kosten wat mij betreft. Tijdens de etappe kom je ook veel mooie kastelen en gebouwen tegen dat is juist de charme van de Tour. Studio Sportzomer met Sjek had gewoon in Hilversum gemaakt kunnen worden. Ik snap de reacties over Mart wel hij komt erg arrogant over maar hij is wel goed in wat hij doet (mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen).

Tour du Jour is bijna een kopie van VI(oranje).
- Muzikale begeleiding van Danny Vera
- Grappige tafelheer (Gert Jakobs i.p.v. Gijpie)
- Serieuze tafelheer
- Wilfred die iedereen anekdotes probeert te ontlokken
- Reservetafel
- Sponsoritempje

Ik geniet elke dag optimaal van de verhalen/positiviteit van Gert Jakobs. Zonder hem zou Tour du Jour een stuk minder zijn. Erik Hulzebosch zou ook wel wat vaker aan mogen schuiven top gozer! Vind het jammer dat dit jaar de BN'ers niet meer fietsen voor het goede doel vond dat zelf een leuk onderdeel.

Greipel wint, Gert Jakobs is goed bezig met zijn voorspellingen. Benieuwd hoe lang hij dit vol kan houden je zou bijna denken dat hij voorkennis heeft.

Ruben zei

Moet je eigenlijk hier ook de stand telkens vermelden hé! :p

Anoniem zei

Godzijdank, er komt een inhoudelijke (!) discussie op gang!

CrazyDJ07 zei

@Ruben.
haha, naja Jack zei vooraf dat sportzomer zeker zou winnen etc.
Mart hield zich op de vlakte, die tussenstanden etc. waren volgens mij dan ook vooral omdat Jack zo'n grote mond had vooraf. :P

Rob Amsterdam zei

@CrazyDJ07
Kan mij niet aan de indruk ontrekken dat Ruben het heeft over je idolen Sjek en Mart.

Ik vind overigens prima dat sigaarsnor de kijkcijfers post, die 'strijd' over kijkcijfers is juist goed. Houd de zaak scherp.

CrazyDJ07 zei

@Rob Amterdam.

Schei uit, Jack vind ik niet veel bijzonders, Mart vind ik een vakman.
Maar nee, het zijn dus niet mijn idolen, snap niet waar je die onzin vandaan haalt maar goed, je verkoopt wel meer ongenuanceerde onzin hè.

Dit is ook de laatste keer dat ik op je in ga, het heeft geen zin ook, ik ga mijn tijd niet meer aan je verdoen, jammer is het wel dat het allemaal weer zo ongenuanceerd en belachelijk moet...

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link