13 juni 2010


Interview met René van der Gijp in de VARAgids

In de VARAgids was deze week een interview met René van der Gijp te lezen, waarin hij spreekt over zijn vrouwen, zijn kinderen, zijn ouders en zijn manier van leven. Het was een verkorte versie van het interview dat Antoinnette Scheulderman met hem hield voor de afgelopen april verschenen interviewbundel 'De mama's en de papa's'. Je kunt het hier en hier (scans uit de VARAgids) of hier lezen.

In de uitzending van VI Oranje van gisteren (12 juni) werd er door gast Prem Radhakishun gerefereerd aan een uitspraak van René van der Gijp in het interview. Van der Gijp had over hem gezegd: "Prem die te gast is en vraagt: 'Welke camera staat er op mij?'. Ik zit er drie jaar en heb al die tijd niet geweten dat iedereen een eigen camera heeft. Gaat die Prem mij uitleggen dat het belangrijk is om altijd vrienden met de cameraman te blijven. Dan denk ik: waar haalt-ie die drang vandaan?".

Van der Gijp heeft naar eigen zeggen zelf nooit de drang gehad om zich te moeten bewijzen. "Ik ben op school nooit uitgelachen. Zag er altijd goed uit. Ben nog nooit van mijn leven één seconde onzeker geweest. Reed op mijn achttiende in een Porsche die zo breed was dat ik in de straat van mijn ouders niet kon keren. In de kleedkamer had ik niet de grootste lul, ook niet de kleinste, maar ik durfde altijd onder de douche te staan. En ik wist: als ik de Pamela Anderson van Dordt in de kroeg zag staan, en ik spande me vijf minuten in, nam ik Pamela mee naar huis."

Het boek 'De mama's en de papa's', met daarin dus het gehele interview met René van der Gijp, is onder andere te bestellen bij bol.com (prijs: 14,90 euro).


1 opmerking:

Anoniem zei

"Reed op mijn achttiende in een Porsche die zo breed was dat ik in de straat van mijn ouders niet kon keren. In de kleedkamer had ik niet de grootste lul, ook niet de kleinste, maar ik durfde altijd onder de douche te staan. En ik wist: als ik de Pamela Anderson van Dordt in de kroeg zag staan, en ik spande me vijf minuten in, nam ik Pamela mee naar huis."

HELD! xD

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link