25 maart 2010


Mediarelletje tussen Johan Derksen en Frank Lammers

Johan Derksen en acteur Frank Lammers liggen met elkaar in de clinch. Derksen is boos op Lammers omdat hij, als gast bij Voetbal International, opzichtig reclame maakte voor goksite Unibet. Lammers op zijn beurt vindt dat Derksen aan natrappen doet.

Lammers was vorige week vrijdag te gast in Voetbal International. Volgens Johan Derksen zat de acteur voor de uitzending netjes met een sweater aan, maar deed hij die twee minuten voor de uitzending ineens uit. Onder de sweater droeg hij een shirt van voetbalclub Valencia, waarvan Unibet de hoofdsponsor is. Het tv-programma Voetbal International wordt gesponsord door Toto, een concurrent van Unibet.

Derksen: "Ik vind het een beetje flauw en stijloos. (...) Ik vind het ook niet chique van Unibet dat ze deze wegen bewandelen, want het is verboden bij de wet. Ze mogen in Nederland niet adverteren."

Derksen zegt dat Lammers hem in vertrouwen heeft verteld dat hij er veel geld van Unibet voor heeft gekregen. In Lunch! op Radio 1 ontkende Lammers dat. "Dat is per definitie niet waar", zo zei hij.

Lammers: "Derksen probeert het te verkopen alsof er een deal was tussen mij en Unibet, maar dat is helemaal niet zo. Ik heb gewoon donderdagavond de wedstrijd van Valencia tegen ik geloof Werder Bremen gezien en ik vond dat een geweldige wedstrijd. Ik heb dat shirt nou eenmaal, ik vind het ook een mooi shirt."

"Tuurlijk ben ik me er wel van bewust dat dat programma gesponsord wordt door de Toto, maar ik vind dat dan wel geestig. Veel meer zit er ook niet achter. (...) Een beetje kietelen mag toch wel? Daar wordt het leven spannender van."

Verder zegt Lammers: "Om uit de mond van Johan Derksen te horen dat iets flauw en stijlloos is, vind ik een contradictio in terminis. (...) Hij maakt het nogal persoonlijk vind ik, door mij een B-acteur te noemen. Dat is toch helemaal niet nodig. Waar hebben we het over?"

"Ik heb ook een beetje het gevoel dat het echt natrappen van hem is. Hij had me voor de uitzending, toen ik vroeg of hij nooit iemand geschopt had, in vertrouwen een verhaal over Jan Sul verteld. Toen zette ik hem in de uitzending een beetje voor het blok om dat verhaal nog een keer te vertellen. Dat was niet heel aardig van mij, maar om dan weer iets terug te gaan roepen waar ik niet bij ben..."

Derksen zegt tijdens de betreffende uitzending geen opmerking over het shirt te hebben gemaakt, omdat hij geen rel wilde veroorzaken. Derksen: "Je gaat dan niet in een live-programma een scène maken, want die scène kan Unibet niet groot genoeg zijn. Dat is publiciteit."

Of het met die redenering in het achterhoofd zo verstandig is geweest van Derksen om er in een volgende uitzending alsnog op terug te komen, is natuurlijk de vraag. Unibet krijgt nu alsnog de nodige media-aandacht.

Het is overigens niet uitgesloten dat Lammers over enige tijd gewoon weer met Derksen aan één tafel zal zitten. "Ze hebben me al gevraagd voor een WK-uitzending, maar misschien weet Johan daar nog niets van", aldus Lammers. "Eens kijken wat ik dan voor shirt ga intrekken. Ik denk iets van Philips, terwijl de lampjes in de studio van Sony blijken te zijn."

Luister hier naar het interview met Frank Lammers in Lunch! op Radio 1. Zie de YouTube-video hieronder voor de opmerkingen die Johan Derksen afgelopen maandag in Voetbal International maakte.



3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vond het inderdaad ook niet zo heel tactisch van Derksen om hier op terug te komen. En om Lammers nu een B-acteur te noemen was een beetje zielig.
Reactie van Lammers bij Lunch spreekt van meer kwaliteit.

Anoniem zei

het is wel een b-acteur. geen woord aan gelogen. wat een omhoog gevallen aapje die gozer

Thijs zei

Wat een naar, huichelachtig mannetje die Lammers.

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link