06 juli 2019


Alex Morgan: ''Ik heb het gevoel dat er andere standaarden bestaan voor mannen dan voor vrouwen''

In de halve finale tegen Engeland op het WK vierde Alex Morgan haar winnende goal door van een denkbeeldig kopje thee te nippen. Tot ergernis van de Engelsen, die de actie smakeloos en respectloos noemden.

Ze zagen het als een aanval op het oertraditionele Engelse symbool en een verwijzing naar het begin van de Amerikaanse revolutie. Morgan reageerde ondertussen op de hetze die er ontstaan is.

,,Het was helemaal niet mijn bedoeling om Engeland te schofferen”, zei Morgan. “That’s the tea betekent zoveel als ‘vertel het aan iedereen’ en dat was de bedoeling van mijn viering. Bovendien speelde ik op clubniveau in Europa (bij Lyon, red.) met enkele speelsters van de Engelsen en heb ik ook met andere vrouwen al samen gespeeld. Ik heb dan ook zeker respect voor hen.”

Morgan, die nu bij Orlando Pride speelt, vergeleek haar manier van juichen ook met haar mannelijke collega’s. ,,Ik heb het gevoel dat er andere standaarden bestaan voor mannen dan voor vrouwen”, ging Morgan scherp verder. ,,Vrouwen moeten zich in hun vieringen altijd maar inhouden en nederig zijn. Als we dan eens een keer uitbundig vieren komt er snel kritiek. Bij mannen is dat anders. Zij kunnen zich zelfs naar het kruis grijpen en komen er nog mee weg. Het is om te lachen dat ik dan bakken kritiek krijg omdat ik wat thee drink.”


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link