02 december 2010


Derksen: terugkeer Van Hanegem in Voetbal International 'niet uitgesloten'

De kans is groot dat Willem van Hanegem binnenkort weer een keertje aanschuift aan tafel bij Voetbal International. Dat vertelde Johan Derksen gisteren in de uitzending van het programma. Derksen: "Ik heb vanochtend met Willem gesproken en laat ik het heel netjes zeggen: het is niet uitgesloten dat hij binnenkort aanschuift."

De terugkeer van Van Hanegem zou opmerkelijk zijn, omdat hij eerder had gezegd nooit meer aan de tafel van Voetbal International te willen zitten. Zo'n twee jaar geleden raakten Derksen en Van Hanegem gebrouilleerd, nadat Derksen kritisch was geweest over de activiteiten van Van Hanegem als trainer van FC Utrecht.

De uitlatingen van Derksen schoten bij Van Hanegem in het verkeerde keelgat. Hij zei daarover vorig jaar: "Je hebt zoveel jaren en zo vaak met mij gewerkt, je weet hoe ik ben, ga dan niet mij op een verschrikkelijke manier lopen beschimpen. Er moet een bepaald respect zijn." De twee lijken de strijdbijl nu dus weer begraven te hebben.

Van Hanegem was tot halverwege 2008 vaste gast in Voetbal Insite. Het leek er dat jaar op dat het programma zou moeten stoppen, waarna Van Hanegem een exclusief contract tekende als analyticus bij Sport1. Uiteindelijk kwam het voetbalprogramma (onder de naam Voetbal International) toch terug op de televisie. De plaats van Van Hanegem werd ingenomen door René van der Gijp.

In het verleden botste Van Hanegem overigens ook vaak met Wilfred Genee. Zie ter illustratie daarvan de YouTube-video hieronder (met excuses voor de slechte videokwaliteit).



5 opmerkingen:

Bart zei

haha, wat zit Wilfred heerlijk te zuigen in dat fragment

Anoniem zei

ik mag toch aub hopen dat hij niet als vaste tafelgast terug komt.

MvdHoonaard zei

Nee inderdaad. Het programma staat nu als een huis, mede dankzij de chemie die er is tussen Wilfred, Johan en René.

Anoniem zei

Ik vind Van Hanegem maar een druiloor. Voegt niets toe, heb veel liever Hansie Hansie.

Anoniem zei

Niet te hopen dat ie elke week terug komt, hij zegt helemaal niks,

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link