14 april 2010


Interview met Johan Derksen in de Volkskrant

Een uitgebreid interview met Johan Derksen in de Volkskrant van vandaag (14-04-2010, pagina 14-15). Voor de rubiek 'Nederland & Ik' ondervroeg journalist Marcel van Lieshout Derksen over de stand van ons land.

Derksen vertelt onder andere over zijn politieke voorkeuren (Wilders als premier? "Ik hoop het nooit mee te maken", "Ik denk dat ik nu op Pechtold ga stemmen"), bedreigingen aan zijn adres, het Marokkanenprobleem in Gouda en het leven na zijn 65e.

Ook verhaalt hij over de muzieksmaak van Nederland: "De smakeloosheid vaagt alles weg." en "Mijn ultieme droom is om samen met Mart Smeets en Jan Donkers een radiozender op te richten.". Songfestivaldeelneemster Sieneke noemt hij een "totaal talentloos bakvisje uit Nijmegen".

Als journalist Marcel van Lieshout aan het eind van het interview vraagt of Derksen de tekst voor publicatie toegezonden wil krijgen, laat Derksen fijntjes weten: "Sodemieter op! Ik ben Clarence Seedorf niet!"

Het gehele artikel kun je lezen in de online Volkskrant (inlog vereist).


Johan Derksen op de loopband - Foto: Guus Dubbelman


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link