15 januari 2015


'Witte Chinees' Arno Vermeulen: ''Johan Derksen heeft last van territoriumdrift''

Arno Vermeulen, chef Voetbal van de NOS, wordt vaak belachelijk gemaakt aan tafel van concurrent Voetbal International. Hij kreeg zelfs van Johan Derksen de bijnaam 'Witte Chinees'. 'Dat doet mij helemaal niets', zegt Arno Vermeulen deze week in Panorama.

'Ik vind het alleen niet leuk, als ik wekelijks belachelijk wordt gemaakt. Maar als ik daar niet tegen kan, moet ik dit werk niet doen.'

Volgens Arno Vermeulen is de kritiek van Johan Derksen vooral 'een soort territoriumdrift'. ''Na hem was ik de eerste die uit de journalistieke hoek in deze rol belandde'', zegt Arno Vermeulen. ''Waarschijnlijk denkt ie: wat doet die gozer op mijn terrein? Anders kan ik het niet verklaren. Maar de grap is: Derksen en ik zitten hartstikke op één lijn. Over de FIFA, over Cocu... Wat ik zondag zeg, herhaalt hij vaak op maandag.''

Arno Vermeulen vindt het evenmin frustrerend dat Johan Derksen met enige regelmaat de confrontatie zoekt. ''Net zoals ik me er niet aan erger dat Derksen me steeds de Witte Chinees noemt omdat ik soms ook tafeltennis doe bij de NOS. Ik zie het meer als een compliment dat hij steeds over me begint. Net zoals het fantastisch is als ze het bij Voetbal International over Studio Voetbal hebben. Laatst zelfs een halfuur! Echt, een groter compliment kunnen ze ons niet geven. Zij halen bijvoorbeeld nooit de miljoen kijkers. Een aantal dat wij zelfs op de late zondagavond hebben.''





6 opmerkingen:

Anoniem zei

knap hoor arno. op net 1 met instroompubliek.. rtl7 springt van 0 naar kwartmiljoen om half negen.

Anoniem zei

alsof kwantiteit uberhaupt iets zegt over kwaliteit. arno is ook fan van justin bieber schijnbaar.

Anoniem zei

Van kijkcijfers heeft hij ook al geen kaas gegeten blijkt nu. Verder erg op zijn teentjes getrapt deze Witte Chinees. Laatst ook in Studio Voetbal met een soort van ingehouden woede over Derksen en cs. oreren.

Anoniem zei

Altijd grappig om zien hoe ze bij Studio Voetbal de naam van het programma nooit durven uitspreken. "Dat programma op vrijdagavond." of "Onze collega's op die andere zender". Alsof er elk moment een half miljoen van hun kijkers gaan overlopen als ze weten komen dat er nog een tv-programma bestaat dat over voetbal praat.

Anoniem zei

Arno Vermeulen, die man die door niemand serieus genomen wordt. Hahaha. 800.000 kijkers voor een zendertje als RTL7 is knapper dan een miljoen voor Nederland 1.

Anoniem zei

Anoniem 16-01-15 21:57

+1

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link