16 juni 2011


Mogelijk theatershow Johan Derksen en Maarten van Rossem

Johan Derksen heeft een aanbieding gekregen om samen met historicus Maarten van Rossem de theaters in te gaan. In de Nieuwe Revu van deze week zegt hij het plan wel te zien zitten, maar er voorlopig geen tijd voor te hebben.

Derksen: "We zijn allebei ongeschoren types en hebben dezelfde humor en cynisme. Helaas heb ik geen vrije avonden over. Het is nog niet van de baan. Misschien als ik met pensioen ga. Wilfred Genee is mislukt als cabaretier, dus dat is de ultieme motivatie om wel te slagen."

Ook Maarten van Rossem is positief: "Johan en ik zijn begaafde mopperaars. We hebben anderhalf uur gesproken over onze ergernissen. Het lijkt me een leuk experiment. Johan is een prettig kritische man die zegt wat hij denkt. Daarom houdt het publiek ook van hem, denk ik."

Opvallend is overigens dat Theater De Meenthe uit Steenwijk op de website melding maakt van een gezamenlijke voorstelling van Derksen en Van Rossem op 4 oktober. "Maarten van Rossem en Johan Derksen leggen als uniek gelegenheidsduo de wereld langs hun laaglandse meetlat", zo valt te lezen. Kaarten zouden 24 euro (of 22 euro met Theaterpas of CJP) kosten.

Update:
Het vermeende optreden in Theater De Meenthe blijkt te berusten op een misverstand. Aan RTV Utrecht (hier te beluisteren) liet Maarten van Rossem weten niets te weten van een optreden in Steenwijk. Bovendien heeft de historicus die avond al iets anders in zijn agenda staan. Wel gaf Van Rossem aan te zijner tijd graag een keertje met Derksen het podium te delen. De directeur van Theater De Meenthe liet weten de situatie erg vervelend te vinden voor de 400 mensen die al een kaartje hadden gekocht. Hij gaat uitzoeken wat er precies mis is gegaan.


5 opmerkingen:

Anoniem zei

Zou schitterend zijn!!

Superbeelden zei

Aangezien ik 5 kilometer van Steenwijk woon en regelmatig bij de Meenthe kom weet ik dat ze altijd goed geïnformeerd zijn, dus volgens mij kunnen ze het daar wel 1 keer houden. Koop gelijk me kaarten dan!

Anoniem zei

Hmm,

Bizar maar nu je het zo ziet staan...
Ik denk wel dat Maarten en Johan bij elkaar zouden passen. Allebei schitterende humor!

We zullen zien.

Anoniem zei

Dat zou wel echt episch zijn.

Rene zei

Het gaat helaas (nog) niet door, zie:

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/368112
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/bb644d71.mp3

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link